Els Arcs - Escola de Secundària – Fundació Privada

Portes-Obertes2020_01
Portes-Obertes2020_01
Info-Incripcio_02
Info-Incripcio_02
Portes-Obertes2020_01
Portes-Obertes2020_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
banner_03
banner_03
Portes-Obertes2020_02
Portes-Obertes2020_02
banner_07
banner_07
Portes-Obertes2020_02
Portes-Obertes2020_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Portes-Obertes2020_02
Portes-Obertes2020_02
banner_01
banner_01
Info-Incripcio_02
Info-Incripcio_02
Portes-Obertes2020_01
Portes-Obertes2020_01
Info-Incripcio_02
Info-Incripcio_02
Portes-Obertes2020_01
Portes-Obertes2020_01
Research
Research
Slogans
Slogans
Portes-Obertes2020_02
Portes-Obertes2020_02
banner_04
banner_04
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Portes-Obertes2020_01
Portes-Obertes2020_01
Research
Research
banner_02
banner_02
Portes-Obertes2020_02
Portes-Obertes2020_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Portes-Obertes2020_02
Portes-Obertes2020_02
banner_05
banner_05

APRENEM AMB ED MORIARTY

El passat divendres 4 d’octubre, va venir a fer un taller a “Els Arcs” l’Eduard Moriarty, professor de física de la prestigiosa universitat del MIT, i la seva acompanyant, juntament amb 5 alumnes del CIC. Vam poder participar de l’activitat tots els alumnes dels itineraris científic i tecnològic. El taller es basava en 3 experiments de diferents àmbits, matemàtiques, física i química.  

En el primer experiment, el de matemàtiques, ens vam dividir en 3 grups i vam construir una cinta amb pals, que simbolitzava una ona de partícules que transportava el moviment. També era una manera de demostrar la llei de Newton de l’acció-reacció, ja que quan donaves un cop a una de les bandes, els pals feien una reacció en cadena que rebotava i tornava al lloc d’origen. Vam gaudir mentre apreníem treballant tots junts formant un gran equip.

Seguidament, en l’experiment de química, vam barrejar una sèrie de components per aconseguir que dues substàncies no es barregessin. Vam utilitzar sal, alcohol, aigua, colorant de subratlladors i unes boletes que un cop feta la mescla, flotaven situant-se a la meitat de la barreja.

Per últim, vam fer un experiment de física, que es basava en construir un mòbil, amb peces de lego, que pogués passar per un fil que travessés la façana interior de l’escola. La motivació era que, quan l’acabéssim, havíem de fer una cursa contra els nostres companys. Aquest experiment ens va deixar moments tan divertits com el que podeu veure al vídeo.

En general, estem molt contents. Ha estat una jornada completa. Hem tingut l’oportunitat de conèixer gent realment interessant i aprendre junts. 

Blanca Serrano i Jana Font, 4t B