L’objectiu més general d’aquest curs és el d’adquirir nous conceptes, estratègies i habilitats i saber-les posar en pràctica adequadament a l’hora de resoldre un problema.
Els conceptes que es reforcen i els que s’introdueixen de nou estan estructurats en diversos blocs.
En el bloc de numeració i càlcul, es completa el càlcul amb nombres reals, racionals i amb potències, i es treballa en profunditat les expressions radicals.
En el bloc de l’àlgebra, s’aprofundeix en les operacions amb polinomis, donant especial importància a les igualtats notables, a la divisió de polinomis i a la seva posterior factorització per tal de simplificar i realitzar operacions amb fraccions algebraiques. En aquest mateix bloc, s’amplien les tècniques de resolució d’equacions a través de les equacions biquadrades, radicals i racionals i s’introdueix el plantejament i resolució d’inequacions i de sistemes no lineals.
En el bloc de canvi i relacions, s’inicia la funció quadràtica (paràbola), la funció de proporcionalitat inversa (hipèrbola) i s’amplia l’estudi de les característiques principals d’una funció com el seu domini, recorregut, continuïtat…
En el bloc d’estadística i atzar, es treballen distribucions de diferents tipus, aplicant les diferents mesures de centralització per caracteritzar poblacions, les quals s’ampliaran amb l’estudi de la desviació estàndard i el coeficient de variació com a principal paràmetre de dispersió. En l’estudi de l’atzar, s’introdueixen diferents tècniques per descriure successos en experiments simples i compostos i el càlcul de probabilitat d’aquests en casos diversos.
En el bloc d’espai i forma, s’introdueixen les diverses transformacions al pla, com les translacions, girs i simetries.
Per tal d’assolir els objectius i conceptes del curs es treballa amb grups reduïts, la qual cosa afavoreix una atenció més personalitzada.
L’avaluació correspondrà als tres aspectes següents: objectius de la unitat, hàbits de treball i actituds mostrades vers l’assignatura i l’entorn de l’alumne (material, companys, professor…).