L’objectiu fonamental d’aquesta àrea és l’estudi de dues de les Ciències Socials: la geografia i la història.
Pel que fa als continguts, es treballa l’evolució històrica patida per l’Europa occidental i l’Estat espanyol des del l’Edat Moderna fins als nostres dies. Per acomplir aquests coneixements es dividirà el curs en dos blocs.
En el primer bloc, s’estudien els canvis que es produeixen com a conseqüència de la nova mentalitat inherent als corrents il•lustrats. Alhora, es repassen les estructures socials i de poder de l’època, l’antic règim i la monarquia absoluta. Es continua amb l’estudi de la caiguda de l’antic règim i l’inici de l’ideari característic de l’època contemporània: liberalisme i nacionalisme. S’analitzen els canvis socioeconòmics, la Revolució Industrial, el moviment obrer i la revolució russa, l’imperialisme i la Primera Guerra Mundial. L’estudi del segle XIX i del primer terç del XX a l’Estat espanyol farà palesa la complicació i el particularisme que el procés de suplantació de l’antic règim, per part de l’estat burgès, va significar a casa nostra.
El següent i darrer bloc temàtic, engloba l’estudi del segle xx i els esdeveniments més importants: la Gran Depressió del 29, els moviments totalitaris a Europa, la Guerra Civil Espanyola, la Segona Guerra Mundial, la dictadura franquista, la guerra freda i la descolonització, la coexistència pacífica i l’enfonsament del món comunista. El tema es clou amb l’estudi de la crisi, la fi del franquisme i la transició a la democràcia.
Quant als procediments, es faran servir tant els recursos específics de les Ciències Socials, com la lectura i l’anàlisi de documents, la deducció d’informació a partir de l’anàlisi de gràfics, mapes, dades estadístiques, obres artístiques, documents literaris, etc. Finalment la ubicació històrica dels esdeveniments es farà mitjançant la confecció, la lectura i l’anàlisi de frisos cronològics. També es fa ús del Moodle, ja sigui en forma de coneixements adquirits a l’aula o en forma de procediments diversos.
L’avaluació és continuada. Es tenen en compte les proves escrites, els procediments i l’actitud de l’alumne.