Els Arcs - Escola de Secundària – Fundació Privada

Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
banner_07
banner_07
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_07
banner_07
Research
Research
visita_01
visita_01
Research
Research
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Slogans
Slogans
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
Research
Research
banner_01
banner_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Research
Research
Slogans
Slogans
Research
Research
Research
Research
banner_05
banner_05
visita_01
visita_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_02
banner_02
Research
Research
banner_05
banner_05
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
visita_01
visita_01

Mites i Tòpics

Àrea: Ciències socials Trimestre: 1r 

 

Els objectius principals a assolir són els següents:

    • Conèixer creences ancestrals que es transmeten a través del temps.
    • Entendre la diferència entre religió i màgia.
    • Respectar la diversitat de creences que podem trobar arreu del món.
    • Debatre sobre diferents visions del que escapa a la ciència.
    • Conèixer el simbolisme d’alguns dels rituals i algunes de les icones representatives de les ideologies que ens són més properes (cristianisme i judaisme).

 

Els continguts més significatius abracen des dels mites i tòpics fins a les diferents creences religioses.

Pel que respecta als procediments, es combinen diversos recursos típics de l’àrea de les Socials com són els documents digitals, els debats, l’analisi de textos, les exposicions orals personals, les pel·lícules, els mapes conceptuals o els resums.

El criteri bàsic d’avaluació és l’interès i la participació de l’alumne a classe i el nivell de tolerància i acceptació de la diversitat, que acaba mostrant. A més a més, es té en compte el lliurament dels treballs.

Música (Itinerari verd). Història del pop-rock

Els objectius principals de la matèria són la comprensió, la reflexió i la valoració de la música, que es complementarà amb la creativitat (instrumental, vocal i corporal), l’expressió i la comunicació.

Es treballa l’evolució del pop-rock i les seves influències en altres estils, creant un paral•lelisme amb els fets històrics de cada dècada, tot gaudint de la música.

Pel que fa a la veu, es té en compte l’aplicació correcta de totes les tècniques de la veu (afinació, vocalització, articulació, respiració, atenció i concentració) per poder cantar correctament.
També, es practiquen les asanes de ioga, per a una millora de tot el sistema corporal i respiratori.

Quant a l’avaluació, es valoren els conceptes assolits, la sensibilitat ,la participació i la implicació en totes les tasques.

Música (Itinerari vermell)

Els objectius principals de la matèria són l’audició atenta de la pràctica i creació musical, la coneixença i l’aplicació de tècniques d’educació de la veu (respiració, relaxació, articulació, vocalització…). Així mateix, una altra finalitat és que l’alumne desenvolupi l’atenció i la concentració amb l’aplicació del Ioga, Tai-txi i altres tècniques corporals.

Pel que fa a la veu, es té en compte l’aplicació correcta de totes les tècniques de la veu (afinació, vocalització, articulació, respiració, atenció i concentració) per poder cantar correctament.
També, es practiquen les asanes de ioga, per a una millora de tot el sistema corporal i respiratori.

Quant a l’avaluació, es valoren els conceptes assolits, la sensibilitat, la participació i la implicació en totes les tasques.

Observem i dibuixem

Àrea: Educació visual i plàstica Trimestre: 1r 

 

Tothom pot aprendre a dibuixar, per això l’objectiu d’aquesta matèria és donar recursos per tal d’aconseguir-ho. De fet, només cal observar el nostre entorn. Això vol dir captar els límits dels objectes, els espais buits, les línies, les relacions entre els objectes o les seves parts, percebre les llums i les ombres…

Les activitats que es realitzen són molt variades: des de dibuixar la pròpia mà a l’edifici de l’escola, entre moltes altres propostes.

L’avaluació d’aquesta matèria és del tot procedimental i individual. D’aquesta manera es valora des d’on parteix l’alumne i on és capaç d’arribar. Els resultats poden ser del tot sorprenents.

Parlem-ne!

Àrea: Llengua catalana i castellana. Trimestre: 2n 

 

L’objectiu de la matèria és formar bons oradors tant en llengua catalana com castellana i en diferents contextos o situacions. Primer es dóna importància al llenguatge no verbal (veu, cos, mirada…) i després a aspectes lingüístics i retòrics.

Així, cal treballar la llengua oral en lectures dramatitzades, declamació de poemes, anuncis de ràdio, receptes de cuina, exposicions orals de treballs… De la mateixa manera, es donen les eines per aprendre a analitzar discursos i reflexionar sobre l’oratòria.

L’avaluació de la matèria és continuada durant tot el trimestre. Es valora tant l’actitud com alguns aspectes formals (l’entonació, la vocalització, la pronúncia, l’articulació, la fluïdesa, el ritme, l’expressivitat i el llenguatge corporal).

Petites investigacions

Àrea: Ciències de la Naturalesa Trimestre: 1r 

 

L’objectiu d’aquesta matèria és iniciar l’alumne en la curiositat, l’observació i l’esperit científic.

Es realitzen diferents experiments teòrics i pràctics seguint el mètode científic. A partir d’un problema els alumnes que treballen en grup pensen una hipòtesi, una deducció, elaboren l’experiment per obtenir uns resultats i arribar si és possible a una conclusió.

A partir de la investigació, podran adquirir tècniques de treball de laboratori. També aprenen a observar i a utilitzar els instruments adequats a cada moment de la recerca i a utilitzar aparells de mesura. Finalment, treballen la interpretació de dades i aprenen a fer gràfics.

S’avalua el treball de grup en la planificació d’un experiment, en l’obtenció de resultats i en la presa de conclusions, és a dir, a l’hora de ser uns “petits científics”.

Recursos para realizar el trabajo de biblioteca

Àrea: Llengua castellana Trimestre: 1r, 2n i 3r 

 

Los objetivos son el aprendizaje y la realización del trabajo de Biblioteca.

Para ello, se orientará al alumno en la elección de un libro, teniendo en cuenta su nivel lector y las preferencias personales. El alumno elaborará el trabajo, tanto a nivel formal como conceptual, siguiendo una pautas explicadas y marcadas en el aula.

Los contenidos son la lectura del libro, la búsqueda de información sobre la época, el autor, la obra, el tratamiento del tema y su evolución, el estudio psicológico de los personajes y la elaboración de una opinión personal y razonada, con el fin de elaborar un trabajo con coherencia, cohesión y precisión.

Este trabajo y la nota obtenida en la materia optativa equivalen a la nota del trabajo de Biblioteca que el alumno ha de realizar ese trimestre, la cual además repercute directamente en los procedimientos del área de lengua castellana de esa evaluación.

Sabem què mengem?

Àrea: Ciències de la Naturalesa Trimestre: 1r

  

L’objectiu d’aquesta matèria és conèixer els grups d’aliments, aprendre a identificar el valor nutritiu de cada aliment i les racions diàries recomanades.

S’estudien les proteïnes, els glúcids, els lípids, les sals minerals i les vitamines. En grup, es confegeix una piràmide d’alimentació i reflexionen sobre les necessitats de l’organisme. Busquen informació sobre malalties relacionades amb l’alimentació i les exposen als companys. Elaboren una dieta equilibrada i n’analitzen diverses i la comparen amb la més adequada per a un adolescent.

S’avalua l’interès que té l’alumne sobre aquest tema i l’opinió crítica envers els aliments.

Scratch introcucció a la robòtica

Àrea: Tecnologia Trimestres: 1r, 2n i 3r 

L’objectiu d’aquest matèria és introduir l’alumne en els llenguatges de programació per tal que aprengui a desenvolupar habilitats en el disseny i solució de problemes, pensant de forma creativa i lògica.

L’aplicació utilitzada és l’Scratch, un llenguatge de programació desenvolupat en el MIT que utilitza un entorn intuïtiu i fàcil d’entendre per a l’alumne.

Aquesta matèria vol fomentar l’autonomia i creativitat de cada alumne. Per això, es van introduint els conceptes utilitzant reptes que obliguen l’alumne a integrar-los, segons el seu ritme d’aprenentatge. A més, una vegada s’assoleixen les bases del lleguatge, els alumnes han de desenvolupar un programa propi que pot ser una història animada, un joc o qualsevol interacció entre ordinador i entorn real.

Per últim, treballem la integració de la informació del món “real” als programes amb la utilització de sensors i actuadors. Aquests conceptes ens permeten, cap al final introduir la robòtica i el control per computador.

Es valora la capacitat de treballar en equip, la creativitat i l’anàlisi de problemes.

Taller de creació plàstica

Àrea: Educació visual i plàstica Trimestre: 2n 

 

Les persones dibuixem i pintem des dels temps prehistòrics, ja que és una manera de comunicar als altres la pròpia percepció del món. El dibuix i la pintura és un llenguatge emocionant i expressiu relacionat directament amb altres formes d’expressar-se com són l’escultura, el disseny, la fotografia…

Així doncs, l’objectiu d’aquesta matèria és ajudar a descobrir el que el dibuix i la pintura té d’especial. Presentarem aspectes com la forma, el moviment, la composició, les relacions i la perspectiva.

Aquesta matèria és bàsicament pràctica i les activitats són totes relacionades amb el dibuix, la pintura i la fotografia.

L’avaluació d’aquesta matèria és del tot procedimental i individual. D’aquesta manera es valora des d’on parteix l’alumne i on és capaç d’arribar.