Els Arcs - Escola de Secundària – Fundació Privada

Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
banner_07
banner_07
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_07
banner_07
Research
Research
visita_01
visita_01
Research
Research
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Slogans
Slogans
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
Research
Research
banner_01
banner_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Research
Research
Slogans
Slogans
Research
Research
Research
Research
banner_05
banner_05
visita_01
visita_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_02
banner_02
Research
Research
banner_05
banner_05
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
visita_01
visita_01

Taller de expresión creativa

Àrea: Lengua castellana Trimestre: 2n 

 

El objetivo de la siguiente materia es la redacción de diversos textos literarios, así como la capacidad de extraer de los recuerdos, del saber, de la experiencia y de la imaginación, ideas para crear y elaborar un buen escrito, expresado lingüísticamente con propiedad y corrección y observando bien las normas gramaticales del idioma.

Las actividades que se proponen son: la observación, lectura, interpretación, estructura y redacción de diferentes tipologías textuales como refranes, acrósticos, cómics, descripciones, árboles genealógicos, etc., teniendo en cuenta la corrección ortográfica y la precisión en la puntuación.

Taller del mètode científic

Àrea: Ciències de la Naturalesa Trimestre: 3r 

 

L’objectiu d’aquesta matèria és aprendre les estratègies necessàries per introduir-se en la manera de pensar del món científic.

Els alumnes treballen el mètode científic a partir d’un problema, fan una hipòtesi i dissenyen un experiment per arribar a obtenir uns resultats i treure’n conclusions.

Exerciten diferents estratègies en la resolució de problemes. Es fa èmfasi en la utilització dels factors de conversió en els canvis d’unitats. Es treballa el càlcul d’errors i les taules amb representacions gràfiques.

S’avalua l’esperit científic, la resolució de problemes, l’elaboració i la interpretació de gràfics seguint el procediment més adequat.

Taller d’invertebrats

Àrea: Ciències de la Naturalesa Trimestre: 2n 

 

L’objectiu d’aquesta matèria és conèixer més a fons els grups d’invertebrats i adquirir habilitats en les tècniques d’observació i de classificació.

Per assolir aquestes tècniques de treball al laboratori, es basen en l’observació de mostres i d’éssers vius a ull nu i amb la lupa binocular i el microscopi.

També aprenen a fer una descripció o un dibuix acurat de les característiques bàsiques de les observacions. Finalment, arriben a identificar i classificar els éssers vius a partir de la seva morfologia externa i anatomia interna.

S’avalua el treball en grup de la pràctica de cada invertebrat i posterior elaboració individual de la fitxa corresponent.

Tecnologia

En els itineraris groc, blau i verd, la matèria de tecnologia està dividida en tres blocs: economia, electricitat i informàtica.

En l’apartat d’economia, es repassen conceptes econòmics bàsics, s’estudien els diferents tipus d’empresa i les estructures organitzatives que poden tenir i es fan balanços econòmics. Addicionalment, en l’itinerari verd s’introdueix a l’alumnat en el disseny i la fabricació d’objectes utilitzant el programa Sketchup i la utilització d’una impressora 3D.

El segon bloc està dedicat a la física. En l’itinerari verd es repassen els conceptes bàsics d’electricitat i es relacionen amb les instal·lacions domèstiques, mentre que en els itineraris groc i blau s’introdueix l’electrònica analògica a partir d’uns coneixements teòrics bàsics i exercicis pràctics en què s’utilitzen diversos components (resistències, transistors, condensadors) per construir circuits electrònics. També es fa ús del programa COCODRILE per simular circuits elèctrics i electrònics.

En el bloc dedicat a la informàtica, es treballa amb el programa CALC per elaborar fulls de càlcul. L’objectiu és introduir l’alumne en els programes de tractament de dades, utilitzant les fórmules més usuals per realitzar càlculs i elaborar gràfics amb petits i grans volums de dades. A més, en l’itinerari groc s’introdueix l’alumnat en el disseny i el desenvolupament d’aplicacions mòbils mitjançant el programa App Inventor.

L’avaluació es fa mitjançant la realització de controls escrits i pràctiques finals on s’han d’aplicar els coneixements adquirits durant el curs.

Tecnologia itinerari vermell

L’objectiu és tot el procés que es duu a terme en la fabricació d’objectes.

Per fer-ho, es comença introduint conceptes econòmics que permeten entendre com els productes neixen de les necessitats de les societat i com les empreses són les que en donen resposta. Així es treballa les diferents organitzacions empresarials i l’estructura de les mateixes.

Després ens centrem en dos elements principals: el disseny i la fabricació: de la idea a la realitat, mitjançant la representació gràfica de les idees a mà o amb el programa Sketchup.

Per a la fabricació, treballarem les tècniques de fabricació actuals (impressió 3D, talladora làser, etc.) i la interpretació d’instruccions per construir dispositius electrònics i/o robotitzats…

Es valora la capacitat de treballar en equip, la creativitat, l’esforç i l’autonomia personal.

Treball per projectes

Cada trimestre, els alumnes treballaran de manera interdisciplinària i realitzaran dos projectes amb els quals, a partir d’un problema o situació real, hauran d’elaborar un

producte final (aprenentatge basat en problemes).

D’aquesta manera, mitjançant l’aprenentatge cooperatiu i afavorint continguts competencials treballaran per assolir continguts elaborats des de les diferents àrees, però sobretot, vinculats amb el món que els envolta.

Viatges amb misteri

Àrea: Ciències socials Trimestre: 1r i 2n

 

Els objectius principals a assolir en aquesta matèria són els següents:

    • Combinar e interrelacionar tot un seguit de continguts pertanyents tant a la història com a la geografia.
    • Practicar procediments diversos referents a l’àrea de les Ciències Socials com poden ser el comentari de text, l’anàlisi de material audiovisual (fotografies, mapes o vídeos).

 

Els continguts se centren en els viatges d’algunes cultures d’arreu del món, des del de Marco Polo de Venècia a la Xina fins al recorregut pel riu Amazones.

Les activitats i els procediments es combinen en funció del grup, però en general s’inicia el recorregut veient i analitzant un document digital o audiovisual. Es treballa amb mapes (localització dels llocs) i se’n comenten textos relacionats (descripcions de paisatges, diaris de viatgers, recerca de notícies actuals, mapes conceptuals, etc.).

El criteri bàsic d’avaluació és tant l’actitud i la participació de l’alumne a classe com el lliurament dels treballs demanats.

¿Tragedia o comedia?

Àrea: Llengua catalana Trimestre: 1r i 3r 

 

Los objetivos principales de esta materia son conocer el mundo del teatro y superar el miedo y la timidez a hablar en público. Otros objetivos son: adquirir una adecuada coordinación del cuerpo y la voz; crear, interiorizar y representar un personaje y participar en actividades de grupo.

Se intenta desarrollar la capacidad del alumno para captar los valores de las obras de teatro, el enriquecimiento de la sensibilidad y el desarrollo intelectual.

Las actividades son las siguientes: la aplicación de técnicas de respiración y relajación, dramatizaciones, creación y recreación de textos, uso del vestuario y atrezzo, ensayo y la representación de obras teatrales.