Els Arcs - Escola de Secundària – Fundació Privada

Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
banner_07
banner_07
Research
Research
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
visita_01
visita_01
Research
Research
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
Visita-informativa
Visita-informativa
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Slogans
Slogans
Research
Research
visita_01
visita_01
Research
Research
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
banner_07
banner_07
banner_01
banner_01
Research
Research
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
Slogans
Slogans
banner_05
banner_05
Research
Research
visita_01
visita_01
banner_02
banner_02
banner_05
banner_05

BENVINGUDA PRIMAVERA

15/4/2021

Els alumnes de segon, a classe d’Educació visual i plàstica estem experimentant amb diferents tipus de materials: guaix, llapis de grafit, ceres… 

Ara que ha arribat la primavera, el dia s’allarga i la natura es desperta, hem aprofitat per a pintar amb pastel un ram de flors al natural. 

Aquest procediment és bastant complicat perquè ens havíem d’ajudar amb els dits per difuminar els colors i això fa que costi molt precisar. Tot i així, estem molt contents dels resultats. Som uns grans artistes!

PREINSCRIPCIÓ CURS 2021-2022

05/3/2021

Voleu iniciar la secundària a Els Arcs? El període de preinscripció pel proper curs serà del 17 al 24 de març. 

Quins són els passos principals del procediment de preinscripció? Enguany la sol·licitud de preinscripció és electrònica i es pot fer des de qualsevol ordinador, tauleta o mòbil amb connexió a Internet, accedint al web preinscripcio.gencat.cat

Cal emplenar la sol·licitud electrònica o en suport informàtic que hi ha al web preinscripcio.gencat.cat, en el termini establert. Una vegada enviada, es rep, per correu electrònic, el resguard de la presentació de sol·licitud, on s’especifica si cal adjuntar alguna documentació fotografiada o escanejada.

Totes les publicacions dels resultats de la preinscripció es poden consultar, en les dates indicades al calendari, en el centre triat com a primera opció i en les oficines municipals d’escolarització.

També es poden consultar els resultats individuals en el mateix web tot indicant el codi de la sol·licitud (facilitat mitjançant un missatge a l’adreça electrònica indicada en la sol·licitud).

https://preinscripcio.gencat.cat/ca/estudis/eso/inici/

GUIA PER A LA PREINSCRIPCIÓ

JA ENS HEU VINGUT A CONÈIXER?

04/3/2021

Aquest any no hem pogut fer la Jornada de Portes Obertes que fèiem sempre, però volem continuar ensenyant-vos l’escola en el dia a dia.

Sempre hem viscut aquesta Jornada com una Festa perquè hi participem tots i ens deixem endur per la il·lusió de convidar “a casa” les noves famílies. Tenim l’orquestra que amenitza el discurs de tipus pedagògic (que aquest any hem fet de forma telemàtica), alumnes que fan de guies i tots els professors que, distribuïts en les aules, expliquen com es treballa des dels diferents departaments. 

Una colla d’alumnes voluntaris ve a participar als tallers, explicar els projectes dels ecodelegats, el projecte de tutorització o demostrar en primera persona com viuen ells tot el que nosaltres expliquem. 

Aquest any, en grups de 10 persones i, establint una ruta perquè no ens creuéssim pel pati, hem fet visites guiades per l’escola.

Però volem que la veieu un dia amb sol, amb alumnes i professors, treballant, llegint, fent exposicions orals, fent esport o simplement passejant pel pati. 

Perquè així és Els Arcs, una escola on aprenem junts i ens fem grans i és que com diu el Sergi: “La nostra escola és única”.

Voleu volar amb nosaltres?

APRENEM HISTÒRIA FENT UN CÒMIC

01/3/2021

L’Edat Moderna va ser un període de transició entre l’Edat Mitjana i la Contemporània. Es van produir enormes transformacions, tant en el pensament, com en els coneixements, com en els hàbits dels protagonistes que van viure-la.

Com a període, ens ha deixat un gran ventall de personatges, alguns molt coneguts, per les seves gestes, invents o creativitat, i d’altres que han passat més desapercebuts pel seu gènere o simplement perquè la història en realitat l’escriu qui s’imposa a la resta.

Per aproximar-nos una mica més al dia a dia d’aquest període, el departament de Socials ha proposat als alumnes de 3r d’ESO, la creació d’un còmic sobre els personatges que han estat ignorats o oblidats per l’escena històrica de la seva època. 

Els primers, els presumptes herois o heroïnes, ens ajudaran a aproximar-nos a la seva realitat, i així veure quins van ser els seus actes, per què els van fer i quines conseqüències van tenir. Els segons, els ignorats, són aquells que no es van reconèixer per les seves aportacions i, per últim, hi ha els oblidats, aquells que van passar a ser els perdedors, els conquerits i menystinguts, els forçats a una transformació que els va portar a un procés d’holocaust en la seva història.

Per això, els alumnes s’han de documentar, no només sobre la biografia escollida, sinó també sobre les característiques, l’entorn i l’ambient que van viure. Hauran de convertir les seves històries en un guió literari i generar un guió tècnic que els permeti, finalment, crear un bon còmic. 

No és una tasca fàcil, sens dubte, però sí interessant i segur que ben emocionant!

UN PUZZLE MOLT ECONÒMIC

01/3/2021

A classe d’economia de 4t de l’itinerari Social hem realitzat la pràctica del Puzzle. Hem fet 5 grups diferents de 5 persones, i se’ls ha facilitat uns exemples d’empreses que van tenir èxit en algun moment determinat de la història, com Nespresso, els Post-it… o un exemple de renovables com Energy Panel. 

Després que els grups haguessin llegit la notícia, s’han reagrupat de manera que sempre hi hagués una persona que conegués les altres notícies. Les han posat en comú i finalment han acordat, aplicant els coneixements apresos a la matèria d’economia, quina de les 5 havia tingut més èxit segons la circumstància en què es trobaven.

Mai deixa de sorprendre la qüestió de l’èxit…

 

 

UNA ARANYA PELUDA QUE NO HI VEU BÉ

18/1/2021

A Educació Física de 3r hem començat una nova unitat per fer esport i acostar-nos al món. Consisteix en l’adaptació d’esports i jocs per a persones amb discapacitats físiques. 

A la foto, podem veure un grup d’alumnes que juguen al mític joc de l’”aranya peluda”, però simulant una discapacitat visual. 

Les persones que han d’atrapar la resta (situades al mig), porten les caputxes de les dessuadores posades a la cara per simular ser cecs. Amb això, intentem afinar altres sentits com seria l’oïda i empatitzem amb les persones amb discapacitat visual. Un joc interessant per posar-se a la pell dels altres!

CONTINUEM AMB LES MESURES

18/1/2021

Ja ha passat el primer trimestre i les vacances de Nadal. Comencem el segon trimestre amb les mateixes mesures que hem tingut des de setembre.

Comptem amb el suport de famílies i alumnes i la motivació i il·lusió de mantenir els Arcs com un espai segur.

Continuarem adaptant-nos!

NADAL A L’ESCOLA

21/12/2020

Aquest primer trimestre no ha estat fàcil i tot i això, el valorem positivament. I com cada any, a inicis de desembre vam començar a organitzar el Nadal.

Des de l’àrea de plàstica vam decidir que ambientaríem el vestíbul amb estrelles: daurades, platejades, vermelles… de tots els colors. Amb l’arbre i les ponsèties només ens faltaven les nadales. Però això també ho teníem previst. 

Els alumnes de segon, a la matèria de projectes, van treballar la creació d’una coreografia. La vam gravar en vídeo i la vam compartir amb tots els grups de l’escola… No cal gaire més d’una sessió d’educació física per a ballar-la quan el professor també t’hi acompanya. 

Al final, hem fet un muntatge amb els vídeos de totes les classes (i alguna sorpresa que els alumnes no s’esperaven) i l’hem vist cada grup a la seva aula de tutoria. 

A les 11h hem sortit tots a l’aire lliure i, asseguts amb el nostre grup estable al voltant de la pista exterior, hem donat els premis de la setmana de la ciència.  Hi havia molts premis per donar: el vídeo més creatiu, el més vistós, el millor documentat científicament, el més divertit… Des del departament de ciències hem lliurat un petit detall, com no podia ser altre per uns futurs científics (un tub d’assaig farcit de xocolatines) i un diploma acreditatiu de la feina ben feta.

Tot seguit, els alumnes de 4t han fet el sorteig de la panera nadalenca. Han venut més de 2.500 números i el guanyador ha estat pel número 0073 que ha venut un alumne de 4t A.

Ens ha fet il·lusió repartir la panera, tot i que en el fons, tots esperàvem que ens toqués a nosaltres!

Tot seguit hem esmorzat xocolata desfeta i coca i hem tornat a les classes a acomiadar-nos.

No sabeu com de difícil és controlar les abraçades quan se t’acosta l’amic invisible!

Hem buidat les aules per poder-les netejar a fons i ens hem acomiadat amb una il·lusió continguda i moltes ganes que tot vagi bé.

 

Us desitgem a tots unes Bones Festes i esperem retrobar-vos l’11 de gener!

SABEU QUÈ LLEGIREU PER VACANCES?

21/12/2020

Aquest 1r trimestre hem començat a llegir els llibres seleccionats per al Premi Protagonista Jove que convoca el CLIJCAT. 

Tant THORNHILL, de Pam Smy, com EL DIA DELS TRÍFIDS, de John Wyndham, són llibres que ens posen davant de situacions sorprenents i desconegudes que ens han fet ballar el cap. 

Hem preparat unes recomanacions al blog de la biblioteca per afegir a la carta als Reis i per seguir llegint textos tan colpidors i suggerents. Bones festes i bona lectura!

constel·lació TRÍFIDS

UNS BONS ENIGMES

24/11/2020

Aquest dimarts passat els alumnes de 4t d’ESO vam tenir el plaer de rebre Òscar Font, membre d’Enigmàtics i criptògraf professional, a qui prèviament havíem conegut dilluns a través d’una videoconferència, on ens va introduir què és la criptografia, d’on prové i els diferents tipus que hi ha. 

El taller consistia en reptar-nos tant a nosaltres com a les nostres ments. Des d’un inici l’Òscar ens va anar mostrant criptogrames on s’hi amagaven missatges ocults. La dificultat anava augmentant progressivament, però les nostres ments cada cop pensaven de forma més abstracta i, per tant, érem capaços de resoldre’ls. 

Per altra banda, ens vam sorprendre en adonar-nos de la relació que hi havia entre les matemàtiques i la criptografia. Cada criptograma amagava una manera diferent de resoldre’l i, mica en mica, s’havia de pensar encara més. L’ús de les permutacions va ser destacable: vam descobrir com desxifrar un missatge ocult gràcies a les permutacions i, a la vegada, vam aprofundir més en el tema que hem estat treballant a matemàtiques (la combinatòria).

Un altre punt a tenir en compte és que, tant la xerrada com el taller, van ser activitats amenes gràcies al carisma del professional que les realitzava. Per aquesta raó, estem molt agraïts a l’Òscar Font i a Enigmàtics per haver-nos fet passar una estona d’aprenentatge i, alhora, diversió.

Natàlia Oller, 4tA