Els Arcs - Escola de Secundària – Fundació Privada

Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_02
Info-Incripcio_02
banner_03
banner_03
Inscripcions_2018_02
Inscripcions_2018_02
Inscripcions_2018_01
Inscripcions_2018_01
banner_07
banner_07
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Inscripcions_2018_01
Inscripcions_2018_01
Inscripcions_2018_02
Inscripcions_2018_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_02
Info-Incripcio_02
banner_01
banner_01
Inscripcions_2018_01
Inscripcions_2018_01
Inscripcions_2018_02
Inscripcions_2018_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_02
Info-Incripcio_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_02
banner_02
Inscripcions_2018_02
Inscripcions_2018_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_02
Info-Incripcio_02
Slogans
Slogans
Inscripcions_2018_02
Inscripcions_2018_02
Inscripcions_2018_01
Inscripcions_2018_01
banner_04
banner_04
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_05
banner_05

ELS ARCS SOM UN GRAN EQUIP

17/4/2018

Ja ha passat l’Oxfam Intermón Trailwalker i l’equip de l’escola ha aconseguit arribar a la meta.

Estem molt contents de tot el suport rebut, abans, durant i en acabar la cursa.

Engrescar els alumnes i famílies de l’escola va ser el primer repte que ens vam plantejar, i val a dir que ens ho vau posar fàcil.

Tot seguit calia arribar als 1.500 euros en donatius que reclamava la inscripció. També va ser ràpid.

Aleshores pensàvem que si ens en sortíem amb la inscripció ja estaríem satisfets. Anés com anés la cursa havíem aconseguit sensibilitzar un munt de gent.

Però els ànims i les felicitacions que hem rebut tant durant la cursa, com en acabar, han estat la cirereta del pastís.

Durant la cursa, vam estar permanentment connectats per telèfon amb els companys professors; fins al punt que molts van organitzar-se per donar-nos suport a les hores més dures de la nit.

Dilluns ens van rebre amb abraçades i felicitacions i, per què no dir-ho, un esmorzar per recuperar forces per part de l’escola.

El caliu humà que es respira a “Els Arcs” és meravellós. Quina sort poder formar-ne part!

Gràcies a tots els que heu fet que aquest projecte hagi estat un èxit: alumnes, famílies, corredors, equip de suport, companys de claustre, equip directiu, patrocinadors (#Eurest, #luxandburg, #deyse, #farmacialapava, #fardi), i tots aquells que també hi heu participat, fent donatius, comprant samarretes o dessuadores, dibuixant el logotip o fins i tot vectoritzant-lo.

Està clar que això ho haurem de repetir…

Els Arcs som un gran equip!

 

 

A TV3 A BALLAR EL SWISH-SWISH

17/4/2018

Dilluns, 9 d’abril, alguns dels alumnes de tercer d’ESO, vam visitar les instal·lacions de TV3 a Sant Joan Despí.

A les 10:00 h del matí vam sortir de l’escola, vam agafar el TramBaix i vam anar a TV3. La majoria dels alumnes no hi havíem estat mai i teníem molta curiositat. Una noia molt amable, la Maria, ens esperava a l’entrada; ens va explicar com funcionava tot a TV3 i a mesura que anàvem veient les instal·lacions ens anava informant sobre els diversos platós per on passàvem. El que més ens va cridar l’atenció van ser els espais destinats a vestuaris.

Al final de la visita ens esperava una sorpresa: la Maria ens va informar des  de l’equip del programa InfoK estaven interessats a fer-nos una entrevista! Lògicament vam acceptar de participar-hi.  Ens van preguntar pel “swish-swish”…

Vosaltres sabeu el que és, oi?

Nosaltres us ho expliquem!

http://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/don-surt-el-swish-swish/video/5758875/

UNS INSTRUMENTS BEN CURIOSOS

12/4/2018

El passat dia 6 d’abril, la classe de 3r A vam anar al Museu de la Música de Barcelona per aprendre algunes particularitats de la música antiga i els seus instruments.

L’Anna, la nostra guia, ens va acompanyar durant tota la visita explicant-nos cadascuna de les característiques principals dels instruments conjuntament amb la seva història. Tota la visita va estar molt ben organitzada i ens va resultar entretinguda i curta. Creiem que la millor part va ser quan vam anar a una sala on ens van deixar provar 6 instruments. Finalment vam poder gaudir de 45 minuts de lleure, gràcies a la nostra bona actitud durant el recorregut de la sortida. En resum, va ser una sortida agradable i de la qual vam poder aprendre moltes coses noves.

Pol Borén

Miquel Giner

ENCARA NO ENS CONEIXES?

03/4/2018

El proper divendres 6 d’abril a les 18.00h tindrà lloc una reunió informativa per a totes aquelles famílies que no vau poder assistir a la Jornada de Portes Obertes del 3 de febrer.

Després de l’explicació del nostre projecte educatiu, farem un breu itinerari per l’escola i respondrem totes aquelles preguntes que us puguin sorgir.

No dubteu a fer-ho saber a totes aquelles famílies que hi puguin estar interessades.

 

ON S’AMUSE EN FRANÇAIS

24/3/2018

Un any més, durant aquest segon trimestre, els alumnes de francès han llegit un llibre en francès. Aquesta activitat permet als alumnes adquirir vocabulari, potenciar l’ortografia, millorar la pronúncia (van acompanyats d’un cd) i, sobretot, gaudir llegint, mentre s’adonen de la seva bona capacitat de comprensió.

Els llibres escollits per a la lectura segons els nivells són els següents:

  • 1r: Jojo de Rachel Barnes/ Trésor de guerre de Dominique Renaudç
  • 2n: Trésor de guerre de Dominique Renaud / On a volé la Mona Lisa de Cécile Talguen
  • 3r: Momo, petit prince des bleuets de Yaël Hassan / On a volé la Mona Lisa de Cécile Talguen
  • 4t: Momo, petit prince des bleuets de Yaël Hassan / Nouvelles d’ados de Prix Clara 2017.

I per arrodonir amb tota aquesta feina, els de tercer han tingut una sessió de cinema. Així sí que podem dir “on s’amuse en français”.

Session cinéma en français V.O sous-titrée

Dernier cours de français, avec le film “SAMBA” d’Eric Toledano et Olivier Nakache.Un film humaniste et drôle pour terminer le deuxième trimestre avec les élèves de 3r ESO.

3rd & 4th ESO -CINEMA WEEK

20/3/2018

A WITTY, UNUSUAL, ORIGINAL AND THOUGHT-PROVOKING FILM

4th ESO has seen Captain Fantastic, a film about six brothers and sisters, aged seven to 18, who have been raised to fend, fight, and think for themselves in the woods. However, the family is forced by circumstances to reintegrate into society after living in isolation for a decade.

A POWERFULLY AFFECTING AND UNUSUAL VIEW OF THE HOLOCAUST
3rd ESO has seen The Boy in the Striped Pyjamas, based on John Boyne’s novel. This film shows the Holocaust through the uncomprehending eyes of a child – eight-year-old Bruno, whose Nazi officer father moves with his family to a new home near a concentration camp. Bruno perceives this as a farm, and befriends a Jewish boy Shmuel with devastating consequences.

NOS TRADUCTEURS EN HERBE

20/3/2018

El divendres 9 de març, els quatre alumnes seleccionats per representar l’escola al XVIIIè Concurs de Traducció (categoria francès–català), s’han presentat a la prova, al campus de Poble Nou de la facultat de Traducció i Interpretació de la Universitat Pompeu Fabra. La relació de finalistes es farà pública al web de la facultat a partir del 12 d’abril.

Nous souhaitons bonne chance à (de gauche à droite) Marcel Marabelli, Bruno Monfort i Mar Vilaplana de 4t ESO i Sara Huguet de 3r ESO !!!

ENS HI AJUDEU?

09/3/2018

Formem Els Arcs un col·lectiu molt divers de professors units per una feina, uns interessos i molts valors.

Aquest any, en una conversa distesa a l’hora del pati, vam comentar la possibilitat de participar en la cursa Intermon Trailwalker i amb aquest propòsit vam començar els entrenaments.

Aquesta cursa consisteix en una marxa de 100km d’Olot a Sant Feliu de Guíxols, per equips de 6 persones (4 caminadors i 2 de suport). El que fa més interessant l’acció és que, per a poder-hi participar, cal transmetre el valor de la solidaritat a l’entorn, per aconseguir 1.500 euros en donatius.

Des de la matèria d’ètica a primer estem treballant el paper de les ONGs a la societat i els hem demanat col·laboració. A part de moltes idees, els nostres alumnes ens han muntat uns vídeos de sensibilització.

I el dia de la festa de pares de 1r, trobareu material de merchandising per recollir fons. Tot compta.

Nosaltres no sabem si podrem acabar els 100km, el que sí que volem és aconseguir donatius per la gran quantitat de projectes humanitaris que les ONGs porten endavant.

Ens hi ajudeu?

Cliqueu a l’enllaç per a entrar a la nostra pàgina i continuar sumant.  I seguiu aquesta notícia per anar veient els nostres vídeos.

Portarem el dorsal 255!

 

 

8 de MARÇ, DIA DE LA DONA

07/3/2018

El 8 de març és el dia universal de les dones. Aquesta data va ser declarada per l’Organització de les Nacions Unides (ONU) l’any 1975 i se celebra arreu del món.

Hi ha una vaga convocada i, tot i que alguns professors s’han adherit a la vaga, l’escola estarà oberta i funcionarà amb normalitat. Això sí, des de tot el claustre estem fent activitats específiques per comprendre’n el significat i fomentar actituds justes envers tothom: homes i dones.

I TU, COM ETS?

27/2/2018

La competència comunicativa és un dels pilars de la matèria de llengua de primer d’ESO. Des que hem començat el curs ja hem treballat el text teatral, la poesia, la descripció, la notícia i l’entrevista.

Hem après a treure profit de les rúbriques i hem entès la importància de millorar tant l’aspecte discursiu com gramatical. Ara ja parlem d’adequació, coherència i cohesió quan ens fixem en el tipus de text, el desenvolupament de la informació o bé la puntuació i els connectors. Al principi ens costava una mica, però a mesura que el curs avança som capaços de millorar els nostres propis textos i ajudar els companys en les seves produccions.

La passada setmana vam treballar tots junts l’entrevista i vam aprofitar per conèixer-nos una mica més. De la nostra feina en van sorgir unes entrevistes personals i temàtiques que ens van mostrar una nova cara de moltes de les persones amb qui compartim el dia a dia. Què bonic és escoltar-nos d’aquesta manera!