Els Arcs - Escola de Secundària – Fundació Privada

UNA SORTIDA MUSICAL

18/10/2018

El passat dimecres dia 9 d’octubre, els alumnes de 3rC vam anar a l’Auditori on vam tenir l’oportunitat de veure el museu i conèixer famílies, estils i cultures musicals d’arreu del món.

Vam seguir la visita a través d’un viatge en el temps i vam poder conèixer des d’instruments de fa milers a d’anys a instruments de l’actualitat.

La nostra visita va començar al “Bosc dels instruments”, on vam conèixer les diferents famílies. Tot seguit vam visitar unes sales amb els instruments més rellevants de cada època. Finalment vam acabar la visita amb un instrument recentment inventat que ens va fascinar.

I com no, vam estar molt contents de poder tocar alguns d’aquests instruments.

Ha estat una visita molt interessant perquè la guia ens feia intervenir i incitava la nostra curiositat. Estem molt contents d’haver-ne pogut gaudir i esperem que els altres cursos també ho puguin aprofitar. Un museu molt interessant!

Edda Guasch, Emma Ponce

CLASSIFIQUEM?

11/10/2018

A 1r hem començat a parlar sobre quines característiques té cada gènere literari.

La manera de treballar ha estat col·laborativa: primer ens hem posat d’acord cada grup sobre com distingim els diversos tipus de text i, després, hem recollit totes les propostes. Hem portat exemples d’obres narratives, teatrals i poètiques, i ens hem convertit en uns experts. Al final hem creat el nostre text i l’hem compartit amb els companys.

Tot jugant i treballant, hem anat més enllà en el coneixement de la literatura!

GRÀCIES, BOMBERS!

11/10/2018

El passat dimecres dia 2 vam tenir la xerrada d’en Xavi que forma part del Cos de bombers de Barcelona. Ens va explicar què és un foc forestal, per què es produeix, què tenim a Collserola i les eines d’extinció d’incendis. Com encerclen, controlen i extingeixen un foc.

També va parlar dels factors de propagació del foc: vent, humitat relativa i temperatura; i dels focs secundaris que es poden originar quan en els nostres boscos de coníferes les pinyes agafen temperatura i humitat i surten projectades. Vam aprendre que les torres de guaita serveixen per controlar columnes de fum que podrien ser focs, el paper dels tallafocs i també la importància de la prevenció.

Un bomber és un gran professional, una persona formada, entrenada, equipada, organitzada i, per sobre de tot, molt valenta!

Gràcies, Xavi, per haver compartit amb nosaltres la teva experiència i saber fer!

BIENVENUE À BARCELONE!

27/9/2018
Bienvenue à Barcelone!
Nos amis français qui nous ont accueillis au mois de juin en Bretagne, sont arrivés depuis quelques jours à Barcelone. En compagnie de leur correspondant et famille, ils découvrent notre ville et ont pu profiter ce week-end des fêtes de la Mercè. Vous pouvez suivre leur séjour sur le blog de l’échange:

UN MUSEU MATEMÀTIC INOBLIDABLE

25/9/2018

El passat dimecres 19, tots els alumnes de segon vam anar al Museu de les matemàtiques de Cornellà.

Vam anar-hi en transport públic i tot just arribar-hi vam esmorzar, ens vam dividir en grups i vam entrar al museu. Ens van demanar que pugéssim a una sala. Nosaltres ens esperàvem un museu avorrit, però la sorpresa nostra va ser que tot eren peces i jocs manipulables. Jugàvem i apreníem!

Vam fer una gimcana matemàtica, farcida de reptes de deducció i abans de marxar vam construir una cúpula a partir de simples peces de fusta. Va ser molt divertit!

Qui ens havia de dir que diríem això d’una jornada completa de matemàtiques!

Joan Àlvarez, Anna Arbonés i Lena Viñas

US ESPEREM…

04/9/2018

Després d’un estiu calorós -però necessari- ja estem preparant la vostra tornada.

Us esperem amb molta energia pel nou curs. Fins molt aviat!

BON ESTIU!

16/7/2018

Benvolgudes famílies, ja arriba el darrer butlletí del curs. A l’espera de la confirmació de les vostres dades i d’acord al Nou Reglament del Parlament Europeu (UE) 2016/679 que va entrar en vigor el passat 25 de maig i que fa referència al tractament de les dades personals, us enllacem aquí el butlletí del mes de juny perquè pugueu estar al corrent de les moltes activitats que hem fet aquest final de curs.

Cliqueu aquí per accedir al butlletí online.

Des de l’escola Els Arcs us desitgem que passeu unes bones vacances. Ens retrobem al setembre amb energies carregades i moltes coses per explicar!

Fins ben aviat!!

A LLEGIR DE GUST

28/6/2018

Aquest any, i seguint les peticions dels nostres delegats, hem proposat unes activitats una mica diferents per a l’estiu.

L’objectiu principal és que els nostres alumnes llegeixin, però que ho facin de gust. Per això, hem triat curosament unes lectures i al setembre els rebrem amb fòrums literaris i moltes més sorpreses.

Bon estiu i bona lectura!

CAMPIONAT DE VÒLEI A ANDORRA

27/6/2018

Aquest cap de setmana tenim el clàssic de vòlei a Andorra.  Està organitzat per TIMANDORRA i hi assisteixen les cadet, les juvenil i les sénior.

L’expedició de Vòlei Els Arcs està organitzada per Karel Vollers amb qui podeu contactar per telèfon.

Si necessiteu més informació podeu consultar el web del torneig: http://www.timandorra.com/info-tim-voley/

A continuació us detallem el programa i d’altra informació pràctica.

PROGRAMA

Divendres 29 de juny

16:30h: Sortida amb autocar des de c/Muntaner amb Pl Adriano. Autocar de l’organització amb jugadores d’Els Arcs + Joventut les Corts

20:30h Arribada a l’Hotel Roc Blanc (Plaça Coprínceps, 5, AD700 Escaldes-Engordany, Andorra) Telèfon: (+376 871 400)

21h: Sopar

Dissabte 30 de juny

Mati i tarda partits als pavellons que ens toqui: http://www.timandorra.com/instalaciones/

En els moments que tinguem lliures farem algun passeig per Andorra i/o piscina coberta de l’hotel.

Diumenge 1 de Juliol

Pel matí es jugaran els últims partits de la primera fase. Dinarem a l’hotel i anirem al Pavelló dels Serradells a veure les finals (o jugar-les)

17h: Lliurament de premis

18:30 h Sortida cap a Barcelona

22:00h Arribada aproximada a Barcelona

QUÈ CAL PORTAR?

Dossier Informatiu TIM_18 Voley Andorra Cadet Fem. Eliminatòria PORTS

Dossier Informatiu TIM_18 Voley Andorra Juvenil Fem. Eliminatòria CIMS

Dossier Informatiu TIM_18 Voley Andorra Senior Fem. Lliga Els Cortals

FINS L’ANY QUE VE, ECODELEGATS!

14/6/2018

El passat 7 de juny, un grup de 10 ecodelegats vam assistir a l’acte de cloenda del curs 2017-2018 del Projecte Escoles + Sostenibles. L’acte va tenir lloc a les Cotxeres de Sants on vam exposar un dels nostres projectes que hem prioritzat aquest curs: el projecte SSSplau per a reduir la contaminació acústica.

Allà també vam poder veure les propostes d’altres escoles, cosa que ens enriqueix a tots.

Després de la primera sessió de feina, ens van convidar a esmorzar i vam tenir un espectacle de dinamització just en acabar.

Va ser una jornada molt interessant i vam marxar cap a l’escola carregats de noves i bones idees per a futurs nous projectes.

Continuarem treballant per a fer que Els Arcs sigui una escola plenament Sostenible.

Fins el curs que ve Ecodelegats!