Els Arcs - Escola de Secundària – Fundació Privada

Visita-informativa
Visita-informativa
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
visita_01
visita_01
Research
Research
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_03
banner_03
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
Visita-informativa
Visita-informativa
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Slogans
Slogans
Research
Research
visita_01
visita_01
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
banner_07
banner_07
visita_01
visita_01
banner_01
banner_01
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Slogans
Slogans
Research
Research
banner_05
banner_05
Research
Research
visita_01
visita_01
Research
Research
banner_02
banner_02
Research
Research
banner_05
banner_05
Visita-informativa
Visita-informativa
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02

UNA ARANYA PELUDA QUE NO HI VEU BÉ

18/1/2021

A Educació Física de 3r hem començat una nova unitat per fer esport i acostar-nos al món. Consisteix en l’adaptació d’esports i jocs per a persones amb discapacitats físiques. 

A la foto, podem veure un grup d’alumnes que juguen al mític joc de l’”aranya peluda”, però simulant una discapacitat visual. 

Les persones que han d’atrapar la resta (situades al mig), porten les caputxes de les dessuadores posades a la cara per simular ser cecs. Amb això, intentem afinar altres sentits com seria l’oïda i empatitzem amb les persones amb discapacitat visual. Un joc interessant per posar-se a la pell dels altres!

CONTINUEM AMB LES MESURES

18/1/2021

Ja ha passat el primer trimestre i les vacances de Nadal. Comencem el segon trimestre amb les mateixes mesures que hem tingut des de setembre.

Comptem amb el suport de famílies i alumnes i la motivació i il·lusió de mantenir els Arcs com un espai segur.

Continuarem adaptant-nos!

NADAL A L’ESCOLA

21/12/2020

Aquest primer trimestre no ha estat fàcil i tot i això, el valorem positivament. I com cada any, a inicis de desembre vam començar a organitzar el Nadal.

Des de l’àrea de plàstica vam decidir que ambientaríem el vestíbul amb estrelles: daurades, platejades, vermelles… de tots els colors. Amb l’arbre i les ponsèties només ens faltaven les nadales. Però això també ho teníem previst. 

Els alumnes de segon, a la matèria de projectes, van treballar la creació d’una coreografia. La vam gravar en vídeo i la vam compartir amb tots els grups de l’escola… No cal gaire més d’una sessió d’educació física per a ballar-la quan el professor també t’hi acompanya. 

Al final, hem fet un muntatge amb els vídeos de totes les classes (i alguna sorpresa que els alumnes no s’esperaven) i l’hem vist cada grup a la seva aula de tutoria. 

A les 11h hem sortit tots a l’aire lliure i, asseguts amb el nostre grup estable al voltant de la pista exterior, hem donat els premis de la setmana de la ciència.  Hi havia molts premis per donar: el vídeo més creatiu, el més vistós, el millor documentat científicament, el més divertit… Des del departament de ciències hem lliurat un petit detall, com no podia ser altre per uns futurs científics (un tub d’assaig farcit de xocolatines) i un diploma acreditatiu de la feina ben feta.

Tot seguit, els alumnes de 4t han fet el sorteig de la panera nadalenca. Han venut més de 2.500 números i el guanyador ha estat pel número 0073 que ha venut un alumne de 4t A.

Ens ha fet il·lusió repartir la panera, tot i que en el fons, tots esperàvem que ens toqués a nosaltres!

Tot seguit hem esmorzat xocolata desfeta i coca i hem tornat a les classes a acomiadar-nos.

No sabeu com de difícil és controlar les abraçades quan se t’acosta l’amic invisible!

Hem buidat les aules per poder-les netejar a fons i ens hem acomiadat amb una il·lusió continguda i moltes ganes que tot vagi bé.

 

Us desitgem a tots unes Bones Festes i esperem retrobar-vos l’11 de gener!

SABEU QUÈ LLEGIREU PER VACANCES?

21/12/2020

Aquest 1r trimestre hem començat a llegir els llibres seleccionats per al Premi Protagonista Jove que convoca el CLIJCAT. 

Tant THORNHILL, de Pam Smy, com EL DIA DELS TRÍFIDS, de John Wyndham, són llibres que ens posen davant de situacions sorprenents i desconegudes que ens han fet ballar el cap. 

Hem preparat unes recomanacions al blog de la biblioteca per afegir a la carta als Reis i per seguir llegint textos tan colpidors i suggerents. Bones festes i bona lectura!

constel·lació TRÍFIDS

UNS BONS ENIGMES

24/11/2020

Aquest dimarts passat els alumnes de 4t d’ESO vam tenir el plaer de rebre Òscar Font, membre d’Enigmàtics i criptògraf professional, a qui prèviament havíem conegut dilluns a través d’una videoconferència, on ens va introduir què és la criptografia, d’on prové i els diferents tipus que hi ha. 

El taller consistia en reptar-nos tant a nosaltres com a les nostres ments. Des d’un inici l’Òscar ens va anar mostrant criptogrames on s’hi amagaven missatges ocults. La dificultat anava augmentant progressivament, però les nostres ments cada cop pensaven de forma més abstracta i, per tant, érem capaços de resoldre’ls. 

Per altra banda, ens vam sorprendre en adonar-nos de la relació que hi havia entre les matemàtiques i la criptografia. Cada criptograma amagava una manera diferent de resoldre’l i, mica en mica, s’havia de pensar encara més. L’ús de les permutacions va ser destacable: vam descobrir com desxifrar un missatge ocult gràcies a les permutacions i, a la vegada, vam aprofundir més en el tema que hem estat treballant a matemàtiques (la combinatòria).

Un altre punt a tenir en compte és que, tant la xerrada com el taller, van ser activitats amenes gràcies al carisma del professional que les realitzava. Per aquesta raó, estem molt agraïts a l’Òscar Font i a Enigmàtics per haver-nos fet passar una estona d’aprenentatge i, alhora, diversió.

Natàlia Oller, 4tA

JUGUEM A L’OCA

24/11/2020

A les darreres classes de tecnologia de 3r estem consolidant els conceptes treballats durant el primer trimestre tot jugant a un joc molt especial. 

Ens hem organitzat en grups de 3 o 4 persones, teníem un taulell i daus i calia anar avançant la nostra peça en un circuit amb caselles, que recorda molt al joc de l’Oca.

Cal estar atent perquè s’ha de respondre les preguntes de la casella on has caigut i també corregir les respostes dels altres membres del grup si s’equivoquen. I no són fàcils…

Sabríeu quan peseu a Venus? I a la Lluna?

 

I d’Oca en Oca tiro perquè em toca…

ELECCIONS A L’ESCOLA

18/11/2020

Dilluns va iniciar el procés electoral que han estat preparant els alumnes de 3r d’ESO, amb el projecte que ha desenvolupat el Departament de Ciències Socials de la nostra escola. 

Consisteix en l’organització d’un procés electoral, amb la creació dels partits polítics, les campanyes electorals i, lògicament, les eleccions. No es tracta de defensar cap idea política real, sinó unes idees determinades -fruit d’un sorteig- i argumentar-les amb coherència, totalment al marge dels pensaments personals.

Els professors, famílies i la resta de companys de 3r i 4t hem estat la població destinatària i ens hem pogut afiliar i votar aquell grup que defensi millor les idees del partit que li ha tocat.

La participació de tot l’alumnat ha estat espectacular. Han estudiat de prop els principis bàsics dels estats i de les ideologies actuals. 

El projecte no només ha ajudat a entendre el món de la política i la seva importància, també els ha ajudat a plantejar-se de quina manera transmetre allò que els ha tocat defensar, com aproximar-se al públic i, per tant, els ha ajudat a desenvolupar la seva creativitat.

NUEVAS IDEAS PARA EL RELATO DE LENGUA CASTELLANA DE 3º

12/11/2020

Hoy hemos tenido una visita interesante, Carles Alcoy, que nos ha dado estrategias para construir la trama de nuestro relato.

Todo argumento empieza por una situación estable con un o una protagonista que se ve envuelto en un conflicto. Nuestro personaje intenta hacer lo correcto, pero comete algunos  errores que van a generar inquietud en el relato.

El protagonista vive traiciones y resuelve decepciones, hasta concluir en un final, de nuevo estable, donde se recupera la situación inicial.

Y cómo construimos esta trama? Pues con un lenguaje que genere cierta inquietud y que ponga nuestras dotes narrativas a prueba.

Si lo conseguimos, habremos logrado un relato original, impredecible e inteligente. Nuestro auditorio será el mismo grupo de clase, al cual leeremos nuestra creación y de ellos recibiremos los inputs que nos permitirán valorarla. 

 

!Vamos a intentarlo!

ELS ALUMNES DE 4T TREBALLEM PER L’AMPA (a partir d’ara AFA)

06/10/2020

A l’escola Els Arcs tenim una AFA molt activa i positiva que participa en el dia a dia de l’escola. Són els encarregats del projecte “Passa’l” per a fomentar la socialització de llibres de text, organitzen conferències sobre noves tecnologies, emocions, salut, el món dels adolescents…

També s’encarreguen d’organitzar el sopar de comiat dels alumnes de 4t i col·laboren en la Festa de Medi Ambient, la Festa de benvinguda dels alumnes de 1r i tots els treballs de síntesi i projecte de recerca.

El seu lema és “L’AFA som tots” perquè totes les famílies de l’escola hi tenen cabuda, però cal que un grup de pares i mares amb ganes de conèixer altres famílies de l’escola també s’hi impliqui.

Aquest any, la majoria de famílies que lideren l’AFA són d’alumnes de 4t d’ESO que, si tot va bé, l’any que ve ja no seran a l’escola. Per això hem començat el setembre demanant als alumnes que aquest cop siguin ells els que ajudin els seus pares i mares a trobar relleu.

El missatge està clar:

“Famílies de companys nostres que aneu a 1r, 2n o 3r animeu-vos a venir el primer dimecres de cada mes a una reunió de l’AFA (ara es fan amb zoom, quan les coses vagin bé, es tornaran a trobar a l’escola) i agafeu el relleu dels nostres pares i mares que porten anys col·laborant perquè l’AFA d’els Arcs sigui com és: activa, propera i, sobretot, molt molt col·laboradora.”

Hem fet anuncis, entrevistes, cartells, contes, notícies… Us hem convençut?

 

Mireu-ne algun…

Entrevista a Mercè Mestre, l’entrevista definitiva…

Anunci: AMPA App

Anunci: No deixis que el  malson es faci realitat

AMPA ARCS CAT

US HEM TROBAT A FALTAR…

14/9/2020

I ja ha arribat el 14 de setembre i els alumnes de primer han començat les clases. Han tingut l’escola per ells tot el dia. Així han conegut els tutors, els nous companys i la seva rutina escolar d’aquesta nova normalitat.

Hem treballat de valent per tenir l’escola a punt i, tot i els nervis inevitables que totes les mesures de seguretat comporten, estem contents de tornar-vos a tenir aquí.

La resta de classes de l’escola ja estan a punt per rebre els alumnes de segon, tercer i quart. Us esperem demà.

Esperem que aquest 2020-2021 sigui, també, un bon curs.