Els Arcs - Escola de Secundària – Fundació Privada

Portes-Obertes2020_01
Portes-Obertes2020_01
Info-Incripcio_02
Info-Incripcio_02
Portes-Obertes2020_01
Portes-Obertes2020_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
banner_03
banner_03
Portes-Obertes2020_02
Portes-Obertes2020_02
banner_07
banner_07
Portes-Obertes2020_02
Portes-Obertes2020_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Portes-Obertes2020_02
Portes-Obertes2020_02
banner_01
banner_01
Info-Incripcio_02
Info-Incripcio_02
Portes-Obertes2020_01
Portes-Obertes2020_01
Info-Incripcio_02
Info-Incripcio_02
Portes-Obertes2020_01
Portes-Obertes2020_01
Research
Research
Slogans
Slogans
Portes-Obertes2020_02
Portes-Obertes2020_02
banner_04
banner_04
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Portes-Obertes2020_01
Portes-Obertes2020_01
Research
Research
banner_02
banner_02
Portes-Obertes2020_02
Portes-Obertes2020_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Portes-Obertes2020_02
Portes-Obertes2020_02
banner_05
banner_05

TENIM LOGO NOU!

15/1/2020

Ja fa un temps que l’Ajuntament de Barcelona havia canviat el nom del projecte d’Agenda 21 per Escoles + Sostenibles.

Nosaltres ens resistíem al canvi perquè els nostres alumnes havien creat un logotip preciós que portem utilitzat des d’aleshores… però certament, els temps canvien i els logotips també han de modernitzar-se, així que vam reunir els ecodelegats i els vam proposar de pensar un nou nom pel nostre projecte. 

Vam començar bé: “ecoarcs” El nom sonava bé… Calia fer-li un bon disseny, aquí va entrar la Mercè Arbonés, cap del departament d’Educació Visual i Plàstica. 

No vam trigar a tenir el primer esborrany del logotip… Modern, amb els colors de l’escola i mantenint l’essència del nostre primer logotip. 

Ens calia l’expertesa d’una dissenyadora, o dues, per a crear la versió del logotip definitiva. Aquí van aparèixer la Núria Roman (cap del departament de Tecnologia) i la seva germana, la Carol Roman qui, amb només unes hores, van vectoritzar el nou logotip i van modificar colors i format fins a deixar-lo llest per compartir.

Hem començat l’any ensenyant-lo als ecodelegats. Ells han estat molt contents dels canvis, així que ara ja el podem publicar. 

Ben aviat el veureu arreu perquè tenim energia i ganes per tirar endavant un munt de projectes. Aquest any l’escola serà més sostenible que mai!

Gràcies a tots els que ho feu possible!

COM T’HAS SENTIT?

10/1/2020

Durant les estones de pati dels darrers dimarts del primer trimestre, des del Punt JIP (Jove, Informa’t i Participa) s’ha anat treballant breument la prevenció de l’assetjament escolar

Els joves han participat en diferents dinàmiques preparades i enfocades per trencar una mica els tabús que hi ha al voltant del bullying i pensar què es pot fer per prevenir-lo.

Primerament, s’ha parlat sobre els drets, responsabilitats i deures que tenim com a persones en el nostre dia a dia. A més, s’ha convidat a fer una reflexió al voltant del tema tot fent un breu test per parar-nos a pensar si nosaltres hem patit assetjament, si n’hem causat o si l’hem presenciat. I tot el que hem fet posteriorment, o el que no. 

Això ens ha servit per traslladar-nos al “com ens hem sentit?” amb aquestes situacions i, a través d’una dinàmica feta amb post-its, hem estat capaços de veure quines emocions ens genera el fet que companys i companyes no ens tractin com ens agradaria i les accions i camins que podem seguir a continuació. 

PRIMER ESMORZAR DE L’ANY DE TUTORS I TUTORITZATS

10/1/2020

Els alumnes de 4t i de 1r que participem en la tutorització ja hem fet el primer esmorzar de l’any. És un bon moment per comentar, compartir i valorar com ens està anant el curs.

Les parelles ens hem trobat a l’hora del pati, a la terrassa del primer pis, hem esmorzat conjuntament i hem pogut parlar i també riure una estona.

Som uns 66 alumnes de1r i uns 54 de 4t. Durant el primer trimestre ens hem anat trobant de manera voluntària i ja s’ha consolidat la relació entre la majoria de nosaltres.

Valorem molt positivament aquesta iniciativa de l’escola ja que ens ajuda, i potencia una bona convivència entre tots.

Endavant tutors i tutoritzats!

CONEIXEU EL MÓN DEL TEATRE?

10/1/2020

El passat 12 de desembre, alguns alumnes de 4t d’ESO ens vam quedar a la tarda al TNC per realitzar una activitat vinculada amb l’obra de teatre que havíem vist prèviament. El taller, dirigit per l’actriu i guionista Dolors Sabrià, consistia en la representació d’un col·loqui extret de L’Amic retrobat. Abans, però, vam realitzar una activitat d’escalfament ben divertida anomenada “Zip, zap i boing” on la nostra concentració i els nostres reflexos es van veure posats a prova.

El col·loqui triat per fer la representació teatral pertanyia a una escena molt significativa del llibre on el jueu Hans Schwarz entra per primer cop a casa del seu millor amic Konradin von Hohenfels i es queda sorprès en veure un gran quadre d’Adolf Hitler penjat a la paret del rebedor.

Per dur a terme l’activitat, ens vam dividir en tres grups, cadascun dirigit per tres magnífics directors d’escena: l’Artur, la Carla i la Sasha. Aquest taller va ser una bona ocasió per aprofundir en cada proposta escènica, guiada per la mirada particular dels nostres companys, que feien d’espectadors privilegiats.

Amb la realització d’aquest taller, vam aprendre a valorar que l’esforç i el temps de dedicació d’un actor no radica únicament en la memorització d’un guió, sinó en com arribar al cor de l’espectador i fer-li viure la mateixa sensació que viu el personatge.

Qui sap si aquest taller ha aconseguit fer obrir els ulls a algú de nosaltres per dedicar-se en un futur (potser no tan llunyà) al meravellós món del teatre?

dav

dav

dav

dav

BON ANY NOU 2020

31/12/2019

Ens retrobarem el dia 8 amb molta energia i un bon munt de bons propòsits.

Bon Any Nou 2020!

ENERGIA, FORÇA, TREBALL

13/12/2019

Energia, força, treball… A les classes de tecnologia, sovint treballem amb conceptes que molts cops es confonen i ens costen de definir, però nosaltres no defallim.

Hem començat el segon trimestre presentant un instrument d’avaluació que afavoreix el debat i que fomenta la reflexió… el Q-sort.

Vam començar fent una avaluació prèvia per conèixer allò que els alumnes de 3r ja intueixen però encara no poden explicar sobre energia, força i treball. Calia ordenar de major a menor grau de certesa tot un seguit de suposicions sobre aquests temes i justificar la tria.

A partir d’aquí ja tenim el punt de partida per aclarir, explicar i consolidar coneixements. Ha estat una dinàmica molt interessant, de ben segur que, després de treballar-ho a classe, podran fer una nova reflexió interessant de la imatge de la seva tria.

UNA HISTÒRIA REAL DE VERITAT

13/12/2019

El passat dijous 12 de desembre vam anar a la Villarroel a veure Una història real

És una obra de teatre dura, escrita i dirigida per Pau Miró i amb un repartiment de luxe: Julio Manrique, Laura Conejero, Mireia Aixalà i Nil Cardoner.

L’obra tracta temes molt delicats, des d’un dol no superat per la mort d’una mare, un pare absorbit per la feina i un fill que respon a la seva realitat amb una ideologia extrema. 

Pare i fill són incapaços de comunicar-se, la falta d’empatia dels dos és absoluta. L’obra és espectacular, però certament, dura.

Els alumnes de 3r d’ESO en vam parlar a classe, alguns no estàvem acostumats a veure teatre de veritat, teatre en majúscules i amb “Una història real” ho hem fet. 

És cert, que hi ha alguns matisos de l’obra que ens han costat d’entendre, però tots coincidim que hem pogut gaudir d’un bon espectacle de teatre. Teníem els actors a tocar, no gosàvem ni respirar.

 

Segur que alguns demanaran més teatre ben aviat…

UN PRIMER AMB MOLT DE SWING

13/12/2019

El passat dilluns 2 de desembre els nens i nenes de 1r vam fer una sortida al Palau de la Música on vam assistir a un concert de Jazz. Va ser molt divertit i entretingut. Vam gaudir d’aquesta música i vam aprendre’n les característiques i els orígens. Vam sentir una Big Band, la Susana Sheiman cantant, dos ballarins, etc. Fins i tot, hi va haver un moment on una part de l’orquestra va desfilar per davant nostre tocant els instruments. D’aquesta manera els vam poder veure i sentir de prop i ens va agradar molt. 

Aquest espectacle ens va transmetre interès cap al Jazz i moltes ganes de ballar. En resum, va ser una experiència molt diferent. Extraordinària.

Eulàlia Gaia, Delia Limiñana i Jana Sánchez, de 1rC; Maria Borrell de 1rB.

COMENCEM A PLANTAR!

03/12/2019

I ja hem començat a plantar. Durant dues setmanes hem estat recollint llavors de tot el que mengem: pebrots, carbasses, pomes, peres, alvocats, raïm, préssecs, mandarines, llimones… 

Hem recollit els gots de cafè (que gràcies als ecodelegats també són compostables) i “tetrabricks” de casa i, a l’hora del pati, ens hem trobat al laboratori per fer la primera plantada. Quins nervis!

Com es planta l’alvocat? Saps que s’ha de posar amb uns escuradents i aigua? I els pinyols d’oliva? Jo planto pebrots i mandarines! 

Tenim la primera caixa a punt, les hem regat i els hem preparat una mena d’hivernacle. Ara ens toca esperar. Però nosaltres continuem recollint llavors i preparant la terra per una nova plantada.

Ja som una mica més a prop d’enverdir Barcelona!

MÉS HISTÒRIES DE VIDA AMB AUXILIA

03/12/2019

Aquest any, a projectes hem iniciat una nova col·laboració, aquest cop amb l’Associació de voluntaris per a la inserció social i cultural de persones amb discapacitat física Auxilia.

Hi hem anat 3 tardes i ha estat una experiència extraordinària.

El primer dia que hi vam anar, vam fer uns jocs tots junts per conèixer-nos. El primer es deia, “la teranyina”. Es tractava que una persona tingués una “bola” de llana a la mà i digués el seu nom. Aleshores, havia de decidir a qui volia passar-li la troca i dir el seu nom. Llavors, agafava una punta del fil i tornava a passar la “bola”, de manera que entre ella i la persona a qui li havia passat, quedava una corda de llana tensada. Un cop tothom havia dit el seu nom i li havia passat a algú la llana, ja teníem la teranyina feta, però llavors el que havíem de fer era desfer-la de manera ordenada. És a dir, a l’inrevés, en comptes de dir el seu nom, havíem de dir el nom de la persona que ens l’havia passat anteiorment. Així ja ens coneixíem.

Seguidament, vam fer una nova activitat. Aquest cop l’Albert llegia uns papers que havíem fet a classe on vam escriure unes tres o quatre característiques nostres perquè ells ho poguessin endevinar. I com que ja sabien més o menys els nostres noms, a part d’identificar de qui es parlava, havien de dir el seu nom. Aquell moment a mi em va semblar molt maco perquè estàvem nosaltres allà dempeus i cada cop que sortia una descripció, la persona que ho endevinava, es quedava el paperet i nosaltres, ens anàvem asseient. Aquest va ser el nostre primer dia a Auxilia. Jo crec que va ser un moment molt divertit tant per ells com per nosaltres. 

El segon cop que hi vam anar, va ser la setmana següent. Com que ja ens coneixíem una mica, va ser encara més maco, perquè ells van començar a agafar confiança en nosaltres i nosaltres en ells. El que vam fer llavors va ser parlar d’un en un. Cadascú de nosaltres es va acostar a un d’ells i els vam preguntar coses de la seva vida, i nosaltres els en vam explicar de la nostra. Acabàvem de conèixer aquestes grans persones

Quan vam sortir, pel camí de tornada, tots ens vam estar explicant el que ens havien dit de les seves vides i vam veure que tots ells tenien unes vides extraordinàries.

I encara ens quedava la tercera trobada. Quina il·lusió!

En aquest projecte estem aprenent moltes coses la majoria de les quals són molt més importants que el que puguem aprendre a l’aula: això sí que són històries de vida!

No sabem com agrair a l’associació Auxilia que ens hagin donat aquesta oportunitat meravellosa de compartir el temps amb ells. Aquesta col·laboració ha estat molt maca. Esperem continuar-la en el futur, i us animem a tots els que encara no heu pogut viure una experiència així, que ho feu. Ells necessiten voluntaris i cadascú de nosaltres necessita viure el fet de ser voluntari algun cop a la vida.

Moltes gràcies a tots!

(Llegiu el poema del Javier)

Gala Viñas