Els Arcs - Escola de Secundària – Fundació Privada

Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
banner_07
banner_07
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_07
banner_07
Research
Research
visita_01
visita_01
Research
Research
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Slogans
Slogans
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
Research
Research
banner_01
banner_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Research
Research
Slogans
Slogans
Research
Research
Research
Research
banner_05
banner_05
visita_01
visita_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_02
banner_02
Research
Research
banner_05
banner_05
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
visita_01
visita_01

JAZZ AL PALAU DE LA MÚSICA

21/2/2017

El dia 15 de febrer hem anat al Palau de la Música a escoltar la Big Band que ha interpretat música de Jazz.

En entrar, ens ha impressionat l’arquitectura de l’edifici modernista. Tant l’orquestra com la cantant i els ballarins han interpretat de manera fantàstica les peces que s’han anat succeint. Ens ha agradat molt el ballarí de claqué i el “swing” amb què tocava l’orquestra.

Tot plegat ha estat increïble i ens ha passat l’estona volant. Quan hem arribat a l’escola, hem comentat i hem valorat molt positivament aquesta sortida.

Martina Gall

VISITA A LA DEPURADORA DE SANT FELIU DE LLOBREGAT

20/2/2017

Dimecres dia 1 de febrer, els alumnes de l’itinerari vermell de 4t d’ESO hem visitat una de les plantes de sanejament d’aigües residuals del territori metropolità: la depuradora de Sant Feliu de Llobregat. Aquesta depuradora té capacitat per tractar fins a 72 milions de litres d’aigua residual al dia, l’equivalent a l’ús de l’aigua de 320.000 habitants i les activitats econòmiques associades.

Hem pogut veure in situ les diferents etapes de depuració de l’aigua que la setmana anterior vam poder conèixer a partir d’un taller​ al laboratori​ amb experiments pràctics.

​La visita ha consistit en un itinerari per la instal·lació on hem pogut visualitzar les diferents fases del procés de depuració de l’aigua fins que ja és apta per a retornar-la al medi. Hem vist que amb el funcionament d’aquesta instal·lació es contribueix a la recuperació ambiental del tram baix del riu Llobregat i es dóna un important impuls a la regeneració i reutilització de l’aigua tractada. 

LA GESTIÓ DE L’AIGUA A BARCELONA

13/2/2017

El 8 de febrer, els alumnes de 4t de la matèria de Medi Ambient hem après més sobre com es fa la gestió de l’aigua a Barcelona i quina relació té amb el medi ambient.

Després de visionar a classe el documental “30 minuts: La Batalla per l’aigua”, hem pogut debatre’l amb l’antropòloga Edurne Bagué, qui actualment treballa sobre les diferents formes de gestió de l’aigua i democràcia i en l’àmbit de la municipalització de l’aigua.

Ens ha donat a conèixer casos concrets dels processos i les diverses formes de funcionament pròpies de diferents municipis de Catalunya, com són Collbató, Barcelona o Terrassa. Ha continuat explicant per què l’aigua està considerada un Dret Humà i com es fa perquè les famílies que no la poden pagar no perdin aquest dret a una vida digna. També ens ha explicat d’on prové l‘aigua que bevem i els efectes que els mals usos d’aquest element vital generen sobre el nostre entorn directe, així com, també, sobre entorns més allunyats, però que no deixen d’estar connectats.​

Ha estat interessant que participés a l’activitat la professora de l’Escola Els Arcs Caterina Canyelles, qui també ha treballat temes d’aigua des de l’enginyeria i ha aportat el seu punt de vista, apuntant qüestions cabdals al debat.

ORGULLOSOS DE SER D’ELS ARCS

07/2/2017

El passat dissabte 4 de febrer, vam celebrar la jornada de portes obertes de l’escola. Vam obrir casa nostra a les famílies de les escoles de la nostra fundació i a tots aquells que també volien conèixer el nostre projecte.

A les 11h del matí els vam rebre al poliesportiu on l’equip directiu (Núria Padró, Carme Arrese i Victòria Sendil) i diferents professors vam explicar el nostre projecte educatiu acompanyats de les exposicions que van fer alguns alumnes.

En acabar, el grup de músics, dirigits per la Iolanda Tarrat van tocar la peça “Cercles” de Sopa de Cabra i el sotsdirector del CIC, l’Oriol Olivé, ens va parlar del futur després de l’ESO.

Tot seguit vam pujar al pati i vam esmorzar una mica i des d’allà vam començar la ruta per l’escola. Tots els pares i mares que volien conèixer Els Arcs, acompanyats d’un guia voluntari, van passejar per les diferents aules on professors de cada Departament amb alumnes van resoldre dubtes i van mostrar alguns dels treballs fets a classe.

Vam marxar cap a casa cansats d’una jornada tan intensa, però amb aquella satisfacció de la feina ben feta i, sobretot, molt orgullosos de ser d’Els Arcs.

Moltes gràcies a tots els que ho vau fer possible!

UN ROBOT A CASA MEVA

06/2/2017

El passat dilluns 30 de gener els alumnes de 4t d’ESO de l’assignatura de Tecnologia de l’itinerari GROC van fer el taller “Un Robot a casa meva” a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB-UPC). L’objectiu era descobrir com funcionen i es programen els robots. Durant les dues hores que va durar l’activitat, els alumnes van utilitzar el kit LEGO Mindstorm per endinsar-se en el món de la construcció i programació dels robots mòbils.

La sortida s’emmarca dins EscoLab, una iniciativa del Programa Barcelona Ciència de l’Institut de Cultura i del Programa de Cultura Científica de l’Institut d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona.

THANKS A MILLION SHERRI!

06/2/2017

Sherri Green, a student from the MIT (Massachussets Institute of Technology), has come to give us a talk about the American education system. She is currently completing her 3rd year of mechanical engineering and she is an expert on STEAM.

Our 4th ESO students have enjoyed Sherri’s talk and have asked her lots of questions. Thanks a million Sherri!

 

EL VÒLEI ARRENCA AMB FORÇA

03/2/2017

També el vòlei ha arrancat la temporada amb força!

Les més petites d’Els Arcs han iniciat amb força la lliga infantil, tot i no tenir els resultats de cara.

L’equip de les nenes de 2n està imparable. Tenen bona actitud i fan un bon treball. L’equip aspira a classificar-se entre les tres millors del grup, i van pel bon camí.

Pel que fa a l’equip cadet, ha començat la temporada amb molta il·lusió ja que s’inicia un nou projecte per a Els Arcs, i és que aquest any les jugadores cadets poden competir també a la lliga Juvenil.

Totes les components de l’equip tenen unes grans aptituds físiques i molt potencial per millorar.

Finalment, les primeres dotze alumnes que van iniciar el vòlei a l’escola han començat els seus primers partits com a equip sènior federat, i amb elles un equip juvenil que el curs passat va acabar l’ESO.

Moltes felicitats a totes!

FEM BOOKTRAILERS

02/2/2017

Des de la matèria de Castellà, a l’activitat de Biblioteca, els alumnes de 3r d’ESO han fet uns booktrailers d’uns llibres escollits per ells i que s’han llegit durant les vacances de Nadal. Aquí  teniu una selecció dels més originals i/o divertits.

Consulteu la nostra llista de reproducció del Canal de Youtube.

 

 

COM ES DEPURA L’AIGUA?

31/1/2017

Els alumnes de l’itinerari vermell de 4t hem fet un taller per entendre, a partir d’experiments pràctics, com es depura l’aigua. L’objectiu principal del taller és donar a conèixer el cicle de l’aigua i el procés de depuració, incloent dinàmiques participatives i didàctiques.

Amb exercicis motivadors, s’ha iniciat al laboratori el taller de  l’AMB. A continuació, els participants s’han convertit en tècnics de laboratori i han realitzat 5 experiments que simulaven els processos de depuració que es duen a terme en una EDAR.

Finalment i per a concloure, s’ha realitzat una reflexió conjunta sobre l’ús de l’aigua que fem cadascú de nosaltres i com podem optimitzar-lo.

 

TU LLEGEIXES EN FRANCÈS?

31/1/2017

Un any més, aquest segon trimestre tots els alumnes de segon idioma estranger llegeixen un llibre en francès. Aquesta activitat permet als alumnes adquirir vocabulari, potenciar l’ortografia, millorar la pronunciació (la majoria dels llibres van acompanyats d’un cd) i sobretot gaudir llegint mentre s’adonen de la seva bona capacitat de comprensió.

Els llibres escollits per la lectura segons els nivells són:

1r: Jojo de Rachel Barnes/ Trésor de guerre de Dominique Renaud

2n: Trésor de guerre de Dominique Renaud / On a volé la Mona Lisa de Cécile Talguen

3r: 35 kilos d’espoir d’Anna Gavalda / On a volé Mona Lisa de Cécile Talguen

4t: Momo, petit prince des bleuets de Yaël Hassan / 35 kilos d’espoir d’Anna Gavalda

Bona lectura!