Els Arcs - Escola de Secundària – Fundació Privada

Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
banner_07
banner_07
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_07
banner_07
Research
Research
visita_01
visita_01
Research
Research
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Slogans
Slogans
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
Research
Research
banner_01
banner_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Research
Research
Slogans
Slogans
Research
Research
Research
Research
banner_05
banner_05
visita_01
visita_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_02
banner_02
Research
Research
banner_05
banner_05
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
visita_01
visita_01

Treballs de Síntesi i English Project

03/5/2016

Seguiu els treballs de síntesi dels alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO i l’ENGLISH PROJECT a Anglaterra dels alumnes de 4t d’ESO.

1r ESO a la Cerdanya

2n ESO a Sitges i Vilanova

3r ESO el Modernisme de Barcelona

4t ESO  English Project a Anglaterra

Seguiu-nos al

TWITTER  ·  FACEBOOK  ·  CANAL YOUTUBE

 

Sortida a Collserola

03/5/2016

El dia 29 d’abril els alumnes de la MO de naturals de 1r hem fet la sortida  al bosc de Collserola per recollir mostres de fulles per fer un herbari.

En arribar al Baixador de Vallvidrera hem seguit un camí on havíem de trobar uns números de color groc penjats a les plantes. Hem agafat 10 mostres i les hem posat amb paper de diari.

En la fitxa de treball de camp hem pres nota de cadascuna. També hem portat una clau dicotòmica per començar a classificar-les. Aquesta tasca és la que ens queda per fer a l’escola per muntar cadascú el seu herbari com a projecte final de la Matèria Optativa.

Finalment hem vist un porc senglar!

collserola (6) collserola (1) collserola (2) collserola (3) collserola (4) collserola (5)

S’expandeix la nostra taca al barri

03/5/2016

Durant el primer trimestre del curs 2013-2014, vam dissenyar el projecte “La taca d’oli” amb el qual vam decidir que recolliríem l’oli de cuina usat per les famílies de la nostra escola. Aquest mes d’abril hem exposat el projecte al centre Cívic de Can Castelló.

Ara fa tres anys, l’octubre de 2013, vam celebrar la primera Assemblea escolar sobre Medi Ambient. Ja feia molts anys que participàvem dels projectes anuals de l’Agenda 21 escolar i volíem donar un pas més, així que ens vam comprometre a elaborar un projecte triennal.

Per això, vam reunir tots els ecodelegats de l’escola i vam elaborar un document sobre la situació mediambiental de l’escola, distingint els nostres punts forts i els que volíem millorar.

Vam veure que per avançar en aquest aspecte ens havíem d’atrevir a obrir-nos més enllà de les parets de l’escola. Així que vam decidir implicar totes les famílies oferint-los la possibilitat de recollir l’oli de cuina de casa. Després, volíem implicar altres agents del barri.

D’aquesta manera, el curs 2013-2014 vam elaborar el projecte de manera seqüenciada, el curs 2014-2015 vam començar la recollida i el curs 2015-2016, l’actual, hem incorporat el centre cívic de Can Castelló.

Amb aquesta finalitat, durant el segon trimestre, hem recollit tota la informació sobre el projecte i hem preparat una vintena de quadres per explicar en una exposició què fem els ecodelegats de l’escola Els Arcs i en què consisteix “la taca d’oli”.

El passat 6 d’abril vam muntar l’exposició i durant aquest mes de maig hem tingut tots els quadres exposats. Finalment, el passat 25 de maig hem desmuntat l’exposició que mantenim preparada per a continuar presentant-la si algun altre centre ens la demana. Durant aquest temps, tots els alumnes de l’escola, amb la seva tutoria, han pogut passar per l’exposició fent una visita guiada a càrrec del seu ecodelegat.

Estem molt contents de la feina feta. Gràcies a tots els que ens hi heu ajudat!

taca-oli4 taca oli 2 taca oli 3 taca oli taca-oli

 

Lectura en francès

28/4/2016

Un any més, aquest tercer trimestre tots els alumnes de segon idioma estranger llegeixen un llibre en francès. Aquesta activitat permet als alumnes adquirir vocabulari, potenciar l’ortografia, millorar la pronúncia (la majoria dels llibres van acompanyat d’un cd) i sobretot gaudir llegint, tot adonant-se de la seva bona capacitat de comprensió.

Els llibres escollits per la lectura segons els nivells són els següents:

1r: Jojo de Rachel Barnes/ Un étrange voisin de Claire Miquel

2n: La veste noire d’Evelyne Wilwert / Avis de recherche d’Aline Mariage/ Trésor de guerre de Dominique Renaud

3r: 35 kilos d’espoir d’Anna Gavalda / On a volé Mona Lisa de Cécile Talguen

4t: Momo, petit prince des bleuets de Yaël Hassan / 35 kilos d’espoir d’Anna Gavalda

01 02 04 03 09 08 07 06 05 10

WORKAPP

26/4/2016

El dissabte 16 d’abril, un grup de noies de 4t va presentar al CaixaFòrum el seu projecte que s’ha basat en la creació d’una aplicació de mòbil que es diu workapp.

Aquesta aplicació neix d’un projecte organitzat per Technovation que buscava involucrar les noies a la tecnologia, ja que moltes vegades es veuen en un percentatge de participació reduït.

Els que ens van proposar va ser crear una aplicació que resolgués un problema social. Vam tenir diverses idees, però després de realitzar una enquesta vam escollir la següent aplicació:

La WorkApp és una plataforma que permet oferir i demanar un servei com ara el de babysitting, dog walker i personal teacher. Està pensada perquè els joves puguin trobar feines temporals i tenir un primer contacte amb el món laboral. També permet posar en contacte persones per a resoldre imprevistos o guanyar diners de manera fàcil.

L’exposició del projecte ha estat molt encertada i ha estat seguida amb gran interès per tot el públic assistent. Aquest dijous aquest treball serà presentat a nivell internacional. Qui sap si guanyaran el premi i hauran de viatjar a EEUU!

De tota manera, elles ja han guanyat perquè han après molt i se senten molt orgulloses del resultat.

http://www.technovationchallenge.org/page/3/

Fotos:
https://www.dropbox.com/sh/lcl0rb6lttwpsdl/AAC7dyTgRBkAQVVhm-9dSVq_a?dl=0

Sortida al Delta del Llobregat

26/4/2016

El dia 20 d’abril els alumnes de 1r hem fet la sortida de naturals al Delta del Llobregat. Cada grup classe ha visitat la reserva del Remolar– Filipines, l’ecosistema de dunes de la platja i la pineda.

Ens han explicat les condicions que es van donar perquè es formés un delta i quina ha estat la seva evolució. Hem vist diferents plantes adaptades al sòl salí com la salicòrnia, el tamariu, el canyís … i hem creuat una pineda fins arribar a la platja per observar les dunes que creixen sobre la sorra. Aquestes dunes, petitones, estan protegides perquè formen part de la reserva natural.

L’observació dels ocells des del punt de guaita ha estat molt interessant. Amb els prismàtics hem observat l’ànec de coll verd, el bernat pescaire, el capbusset, la fotja …

El que ens ha sorprès és que amb el soroll que fan els avions de l’aeroport del Prat, els ocells estan molt tranquils i es deixen estudiar. Tot això ens ha servit per copsar directament l’adaptació dels ocells al medi on viuen.

Delta Llobregat (4) Delta Llobregat (1) Delta Llobregat (2) Delta Llobregat (3)

 

Funcionem amb renovables?

25/4/2016

El dijous 22 d’abril, hem fet un taller a l’aula sobre les energies renovables a càrrec del Servei Educatiu de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Els alumnes de 4t de l’itinerari vermell han tingut l’oportunitat d’experimentar mitjançant diferents fonts d’energia renovable: solar tèrmica, solar fotovoltaica, eòlica i minihidràulica. L’activitat s’ha iniciat amb una introducció general on s’ha parlat dels conceptes d’energia, fonts energètiques, emissions de gasos d’efecte hivernacle i canvi climàtic. A continuació, i per grups, els alumnes han experimentat amb les quatre maquetes diferents que simulaven aquestes fonts energètiques, aprenent-ne els components i el funcionament.

Finalment, s’ha fet una posada en comú i una reflexió sobre l’ús de les energies renovables a la vida diària i en l’estalvi d’emissions de CO2.

energies renovables (14) energies renovables (7) energies renovables (9) energies renovables (10) energies renovables (12) energies renovables (13)

Resultats de l’avaluació externa de quart d’ESO

14/4/2016

La prova de quart d’ESO avalua les competències i coneixements bàsics que els alumnes han d’haver adquirit en competència comunicativa lingüística, en competència cientificotecnològica i en competència matemàtica. Aquesta prova externa, elaborada i organitzada pel Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, té un caràcter informatiu, formatiu i orientador per a l’alumnat, les famílies i els centres, i vol ser una eina per impulsar la millora global del sistema educatiu català.

Els quatre nivells d’assoliment de la competència són:

alt: molt bon domini de la competència i resultats molt per sobre del llindar de superació;
mitjà-alt: bon domini de la competència i resultats per sobre del llindar de superació;
mitjà-baix: domini suficient de la competència i resultats dins del llindar de superació;
baix: no s’assoleix el domini de la competència i el resultat està per sota del llindar de superació.

Alumnes que estan en el nivell ALT o MITJÀ ALT

resultats

Vidéo échange avec le collège Val de Rance

06/4/2016

Tout au long du mois de mars, les 28 élèves de 2n d’ESO qui participent à l’échange avec le collège Val de Rance de Plouër ont enregistré un petit film. Ils y présentent l’école ainsi que les activités et visites que les correspondants français réaliseront quand ils nous rendront visite en septembre, puis les élèves terminent par une petite touche musicale. Si vous voulez voir cette vidéo et celle de nos homologues français, vous les trouverez sur le blog de l’échange: http://echangeelsarcsvalderance.blogspot.com.es/

 

echange valderance (3) echange valderance (1)echange valderance (2)

Jornada d’activitats al Museu de les Matemàtiques

04/4/2016

El passat dimarts 29 de març els alumnes de la Matèria Optativa d’Ampliació de Matemàtiques hem anat, durant tot el dia, al parc de Can Mercader de Cornellà a realitzar unes activitats organitzades pel MMACA (Museu de Matemàtiques de Catalunya).

Primer hem fet un taller sobre Cúpules de Leonardo, on hem muntat 6 de les 11 trames diferents que fins el dia d’avui s’han descobert per a la construcció de les cúpules, l’estudi de les quals va iniciar Leonardo da Vinci fa 500 anys.

A continuació, i en grups de 4, hem realitzat una gimcana on havíem de mesurar, calcular i aproximar diversos elements i aspectes de l’entorn del Parc (la quantitat de gotes d’aigua d’una font, l’alçada dels fanals, la longitud total del recorregut del trenet…) usant un material específic i les estratègies de càlculs de volums, massa, longituds…

I per finalitzar, hem visitar l’exposició permanent “Experiències Matemàtiques”. Ens ha sorprès molt. Hem vist moltíssims materials manipulables, il·lusions òptiques, trencaclosques…que ens han fet pensar i ajudar a entendre alguns conceptes.

És un museu gratuït que obre els dimecres a la tarda i els diumenges al matí. Us recomanem que el visiteu!

museu matemat (6) museu matemat (1) museu matemat (4) museu matemat (5)