Els Arcs - Escola de Secundària – Fundació Privada

Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
banner_07
banner_07
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_07
banner_07
Research
Research
visita_01
visita_01
Research
Research
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Slogans
Slogans
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
Research
Research
banner_01
banner_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Research
Research
Slogans
Slogans
Research
Research
Research
Research
banner_05
banner_05
visita_01
visita_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_02
banner_02
Research
Research
banner_05
banner_05
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
visita_01
visita_01

Com es depura l’aigua?

05/2/2016

El dijous 28 de gener, hem fet un taller sobre el procés de depuració de l’aigua des del Servei Educatiu de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

L’objectiu principal és donar a conèixer el cicle de l’aigua i el seu procés de depuració. El taller s’ha fet a partir de dinàmiques participatives i molt didàctiques. Els alumnes s’han convertit en tècnics de laboratori i han realitzat cinc experiments que han simulat el procés real de depuració que realitzen les estacions depuradores d’aigües residuals.

Cada vegada som més conscients de la importància de la sostenibilitat!

depura aigua (4)depura aigua (11)depura aigua (8)depura aigua (7)

Som notícia

29/1/2016

El dimecres 27 de gener ha vingut un equip de reporters de la televisió BTV a l’escola. El motiu ha estat l’interès pel nostre projecte de convivència, concretament per la iniciativa que portem a terme amb els alumnes de 4t i 1r: la tutorització.

Tres alumnes de 4t i 3 de 1r han explicat la seva experiència i han pogut expressar algunes de les vivències que han compartit amb el seu tutor o tutoritzat.

Els periodistes han observat que aquesta iniciativa millora la convivència de l’escola i és una molt bona prevenció per casos de possible assetjament escolar.

La notícia ha sortit a BTV i es pot tornar a veure a l’enllaç següent:

http://www.btv.cat/btvnoticies/2016/01/28/escola-els-arcs-implanta-alumne-tutor-prevenir-bullying/

Agraïm la participació dels alumnes que hi han col·laborat: Pol, Martí, Mònica, de 4t; i Max, Candela i Carlota de 1r. Ho heu fet molt bé!!!

On danse, on chante et on pratique le français!

28/1/2016

Aquest trimestre i, amb l’objectiu d’incorporar altres llengües en els nostres butlletins d’Els Arcs TV, hem realitzat un videoclip d’una cançó francesa.

Durant el segon trimestre, després de fer un dels nostres butlletins, ens hem atrevit amb una cançó francesa i hem treballat un videoclip. La cançó escollida ha estat “Je veux” de la popular cantant Zaz.

Hem començat treballant la lletra, per comprendre bé el contingut de la cançó. Tot seguit ens hem centrat en la fonètica, per a poder-la pronunciar bé i, finalment, hem realitzat un guió per a representar el que la música ens ha transmès.

Han estat un parell de setmanes de gravació i edició i hem treballat molt a gust gravant, ballant i editant.

Tots estem molt contents del resultat final, però ens agradaria molt que la cantant el pogués veure… Nosaltres, de moment, continuarem treballant per a portar-vos les principals notícies que tenen lloc a la nostra escola en el següent butlletí que podreu veure ben aviat.

Si voleu conèixer la cançó, aquí us passem l’enllaç.

https://youtu.be/I82cmQU1_m0

SSSSplau…. que estem treballant!

28/1/2016

Els ecodelegats i ecoprofessors de l’escola ens hem reunit el dimarts 26 de gener per programar la campanya de sensibilització mediambiental que hem preparat per a aquest curs.

Començat el segon trimestre, cal posar fil a l’agulla del nostre projecte d’Agenda 21 i, amb aquest objectiu, els ecodelegats ens hem trobat d’11.30 a 12.30 per tal de formar les comissions de treball i decidir les accions a dur a terme.

Per un costat, hem dissenyat el projecte Ssplau (el nom del qual encara volem millorar) però del qual ja tenim clars els objectius i les accions a dur a terme.

Per altra banda, un grup d’alumnes ha elaborat l’esbós de l’exposició que tancarà el projecte de “la taca d’oli” i pel qual comptem amb la col·laboració del centre cívic Can Castelló.

I, finalment, un grup d’alumnes ha començat la campanya de sensibilització, amb l’ajut de la Mercè Arbonès (professora d’Educació Visual i Plàstica) que els ha orientat per crear els cartells de la campanya plàstica amb els primers eslògans: “El silenci és música”, “Sssplau, respecte” o “Utilitza l’olipot”.

Per acabar, cal recordar que durant aquesta setmana, els ecodelegats us repartiran la carta de compromís d’utilització dels embolcalls reutilitzables que el proper dimarts 9 de febrer repartirem.

Com sempre, moltes gràcies per la vostra col·laboració i força Agenda 21!

Agenda21_01Agenda21_02Agenda21_03Agenda21_04Agenda21_0

Arriben les tres dimensions…

27/1/2016

Com que aquest any hem estat molt bons, els reis ens han portat una impressora 3D model Iprusa i3. Està tot preparar per començar a imprimir.

Per començar, la impressora s’utilitzarà en l’itinerari vermell durant tot aquest trimestre que fem disseny en 3D i fabricació digital. Més endavant, els alumnes de 4t de l’itinerari Verd també podran utilitzar la impressora en el taller de fabricació digital que faran durant el mes d’abril.

Segur que aquesta impressora ens portarà nous reptes!

3d

Oh poesia!

22/1/2016

Els alumnes de primer vam acabar el 2015 d’allò més poètics. L’última setmana de curs vam organitzar un recital de poesia a la matèria de llengua catalana.

Durant el primer trimestre, una de les tipologies textuals treballades ha estat la poesia. Hem analitzat la mètrica, el contingut i les figures retòriques. Hem llegit molts poemes per analitzar la comprensió lectora, hem escrit poemes (per Nadal ens vam llançar amb els acròstics) i finalment, vam centrar-nos en la memorització i l’oratòria tot organitzant un recital de poesia per als nostres companys.

El primer que vam fer va ser seleccionar els poemes que ens agradaven i els vam organitzar en funció de la temàtica. D’aquesta manera vam establir un grup de poemes de natura, de temes socials, d’amor i de pàtria.

Durant un cap de setmana vam posar a treballar la nostra memòria i aquí podeu veure el resultat de la nostra feina. Vam gravar un vídeo senzillet sobre el nostre recital.

La veritat és que ens hagués agradat dedicar-hi més temps i poder presentar-vos un espectacle més innovador, però tampoc no volem deixar d’estudiar els pronoms, les vocals neutres o la resta de temes que tenim. Nosaltres ens ho vam passar molt bé, segur que també vosaltres gaudiu veient-nos recitar les vivències d’una pobra vaca cega, un pi de Formentor, una poma escollida o un llarg etcètera.

Esperem que us agradi!

https://youtu.be/i0wcaNUKC7E

Recta final per a la FLL

22/1/2016

FIRST LEGO League (FLL) és un repte internacional que desperta l’interès dels joves per la ciència i la tecnologia. FLL utilitza desafiaments temàtics per interessar els joves, de 10 a 16 anys, en la investigació, la resolució de problemes, i la ciència.

Tornem de Nadal amb les piles posades. L’equip de la FLL de l’escola està preparant tots els detalls per poder tenir el repte del robot a punt per al dia 28 de febrer.

Gràcies a l’ajuda del professor Joan Carles i del Jordi, cap de manteniment, tenim el nostre taulell d’entrenament a punt per a la batalla. De moment el tenim a la P0 i esperem que ens aguanti per a moltes rondes.

Endavant, equip Lego!

FLL

 

The global technology entrepreneurship program for girls

22/1/2016

Aquest any, per primera vegada, l’escola participa amb un equip en el programa Technovation per fomentar l’esperit emprenedor entre les noies. El nostre equip està format per les alumnes de 4t següents: Clara Dueñas, Laura Úbeda, Claudia Gascon, Mercè Maria i Mei Clèries.

Com a primera activitat, han iniciat una formació a la Universitat de La Salle sobre el programa AppInventor promogut pels Ambassadors de Barcelona.

I com que ja estan en marxa, han preparat una enquesta per fer una prospecció de quina és la temàtica que es considera més interessant per a la gent de l’escola i el seu entorn. Si voleu participar, cliqueu l’enllaç i us estaran molt agraïdes.

http://goo.gl/forms/IGc5JYI1r8

tecnovation (2)tecnovation (1)

El projecte de la indústria tèxtil

22/1/2016

Dins del programa de Tecnologia de 2n, els alumnes han d’estudiar alguns processos industrials del seu entorn proper. Atesa la seva importància en la història a Catalunya, hem treballat la Indústria Tèxtil.

Per fer-ho hem realitzat activitats amb diferents metodologies que ens han permès treballar per competències: conèixer l’entorn o aprendre a aprendre. També ens hem  pogut relacionar amb els companys i hem desenvolupat la nostra creativitat.

La Unitat ha estat molt completa i ens ha permès veure el tema de manera global. A més dels continguts teòrics i els exercicis, hem aconseguit una visió històrica mitjançant una visita al Museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa.

També hem fet pràctiques per reconèixer els diferents tipus de teixits i hem treballat en grup per revisar i completar activitats.

Finalment, hem desenvolupat un projecte personal on hem dissenyat un objecte i l’hem fabricat.

Ha estat un bon projecte per aprofundir en aquest tema.

Així, hem utilitzat la creativitat i hem experimentat per poder assolir els aprenentatge. Ha estat una experiència molt positiva.

tecno (5)tecno (4)tecno (3)tecno (2)tecno (1)

Aparaularcs per Nadal!

22/12/2015

Aquest Nadal estrenem concurs a totes les cases d’Els Arcs. Es tracta del famós joc de l’Scrabble, però en aplicació de mòbil, tauleta o facebook; és a dir, l’Apalabrados.

El concurs té dos nivells (1r i 2n / 3r i 4t) i quatre idiomes (català, castellà, anglès i francès). Tots els participants tindran fins el dia 10 de gener per jugar totes les partides segons el calendari. A la Setmana Ortogràfica, se sabran els guanyadors i es repartiran els premis.

aparaularcs