Els Arcs - Escola de Secundària – Fundació Privada

Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
banner_07
banner_07
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_07
banner_07
Research
Research
visita_01
visita_01
Research
Research
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Slogans
Slogans
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
Research
Research
banner_01
banner_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Research
Research
Slogans
Slogans
Research
Research
Research
Research
banner_05
banner_05
visita_01
visita_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_02
banner_02
Research
Research
banner_05
banner_05
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
visita_01
visita_01

Un dia problemàtic

03/7/2014

Per demostrar-nos que “els problemes no són un problema” i que en col·laboració en podem resoldre de tota mena, a l’escola ens agrada un cop l’any fer alguna Jornada lúdica problemàtica amb els alumnes de 1r i de 2n d’ESO.

Aquest és el cas del Divendres 13 problemàtic que hem celebrat el passat 13 de juny d’enguany. Tenim un grapat de guanyadors que s’ho han passat d’allò més bé.

A veure si sabeu resoldre aquest: UNA LLUNA EN “QUART TALLANT”

Potser coneixeràs el refrany que serveix per reconèixer en quin quart està la Lluna quan la veiem incompleta al cel:
“Banyes a ponent, quart creixent; banyes a llevant, quart minvant”.
Aquí sota tens una lluna en quart minvant. Sabries dividir-la en sis parts dibuixant només dues línies rectes?

Un dia problemàtic 00 Un dia problemàtic 01 Un dia problemàtic 02

First Certificate Candidates

03/7/2014

Enguany 15 alumnes de 4t d’ESO s’han presentat a l’examen del First Certificate de la Universitat de Cambridge.

Durant els mesos d’abril i de maig, s’han estat fent simulacres de l’examen oral, als migdies, per tal de millorar la seva preparació.

El simulacre consisteix a fer les 4 parts de l’examen oral, amb la mateixa parella que tindran el dia de la prova oficial, davant les tres professores d’anglès de l’escola, que formen un tribunal en situació d’examen.

Al final de la prova, les professores lliuren als alumnes un full amb el comentari individual de cada part especificant les faltes que han comès, per tal que millorin.

Els alumnes es van presentar dissabte 7 de juny a l’examen escrit i dimarts 10 de juny a l’oral. Esperem que els resultats siguin positius perquè en van sortir molt satisfets.

Molta sort!

First Certificate Candidates 02 First Certificate Candidates

Els alumnes de segon rimen els batallons

03/7/2014

Després d’haver visitat el Born, haver anat al teatre i haver treballat des d’àrees diferents el setge de 1714, els alumnes de segon han aprofundit en la Coronela.

A l’àrea d’Educació Visual i Plàstica han treballat els diferents oficis dels menestrals que integraven les milícies de Barcelona, per a fer-ne un gran mural.

Tot seguit, des de català, es va treballar la derivació i la mètrica i la rima, per a realitzar versos decasíl•labs apariats. Fer un poema col•lectiu a l’aula per tancar aquest projecte els ha agradat força… Mireu-ne un fragment!

Els alumnes de segon rimen els batallonsTOTS: Tots els gremis lluitant pel batalló
Ben units derrotem el rei borbó
Bons catalans nosaltres lluitarem
I orgull tindrem encara que perdem.

EDU: Teixir i teixir. Ho fem els teixidors.
Cosirem la roba dels lluitadors.

PEPO: Com nosaltres som bons garbelladors
Ens mereixem els sous d’uns guanyadors.

BERTA: Portaven pes els descarregadors
I a la guerra van ser bons lluitadors.

CATERINA: L’ofici del gremi passamaners

Intercanvi França

03/7/2014

Del 5 al 13 de juny, 28 alumnes de 2n de secundària han anat a França per iniciar l’intercanvi amb l’escola de Val de Rance de la Bretanya.

Les professores organitzadores i responsables d’aquesta experiència han estat la Maëlle i la Carolina, ambdues del Departament de Francès.

Han estat uns dies molt intensos en els quals els nois i noies han fet una immersió total en la llengua i la cultura francesa. Han conegut de prop el seu “correspondant” i la seva família, han participat en les activitats de l’escola i han gaudit moments irrepetibles.

Tots han tornat molt contents i amb moltes ganes de tornar-se a trobar al setembre, aquest cop a Barcelona!

Si en voleu saber més, podeu consultar el web de l’escola.

Intercanvi França 02 Intercanvi França

Improvisem i rimem

03/7/2014

La matèria optativa d’Improvisem i Rimem ha acabat aquest tercer trimestre amb la seva prova estrella: el Concurs de Cançó improvisada.

Acompanyats d’un acordió i una guitarra i, com a públic exigent, els seus companys de segon, els alumnes han demostrat en escreix tots els coneixements adquirits.

S’han hagut de presentar, han parlat d’objectes estrambòtics, han entrat en diferents situacions i papers, han fet de jugadors i d’entrenadors del mundial, han conversat un monàrquic i un republicà,… I tot això cantant una quarteta i respectant una mètrica i una rima. Espectacular!

Per altra banda, la seva professora Caterina Canyelles explicarà l’experiència d’aquesta assignatura a l’escola d’estiu de glosa de l’Empordà a diferents professors i professores que tenen ganes d’implementar la cançó improvisada a secundària.

Improvisem i rimem

Col·laborem amb el Casal

03/7/2014

El 19 de juny tota l’escola ha estat fent voluntariat per al Casal dels Infants.

De 1r a 4t de Secundària, els alumnes i els professors han estat ensobrant la informació de l’estiu que el Casal fa arribar a particulars i empreses col·laboradores.

L’objectiu és sensibilitzar a tothom de la campanya d’estiu que comença ara i que porta a terme aquesta entitat. Els interessa recollir fons per tal que infants i joves de totes les edats puguin viure més dignament, gaudeixin del lleure i tenir les necessitats bàsiques cobertes.

Per part de l’escola, amb aquesta iniciativa fomentem actituds i valors solidaris que permeten que els nostres alumnes coneguin altres realitats ben diferents però, malgrat tot, properes.

El Casal, en agraïment, ens ha enviat una carta molt emotiva i diploma que hem penjat al vestíbul de l’escola i acredita la bona entesa que mantenim.

Collaborem amb el Casal 02 Collaborem amb el Casal

La festa del Medi Ambient 2014

03/7/2014

El passat dijous 19 de juny, tota l’escola vam estar de festa. El grup d’Ecodelegats de l’escola ha estat treballant durant tot el trimestre per organitzar una festa, el fil conductor de la qual ha estat la contaminació de l’aigua.

Els alumnes de 4t, tot el professorat, un grup de monitors i la responsable del punt JiP de l’Ajuntament van dinamitzar un joc o taller a cada un dels espais.

La resta d’alumnes, seguint el full de ruta que els havíem preparat, van passar per 3 jocs i un taller en un format de gimcana no competitiva.

Els alumnes de 3r van encarregar-se del berenar per a tots els companys i els pares i mares que tot seguit van venir a l’escola a celebrar la festa de l’AMPA.

Com a novetat, el coordinador tècnic de l’àrea escolar d’Intiam Ruai va muntar una petita exposició d’aparells i joguines solars i va encarregar-se d’un taller per aprendre a muntar-ne una.

Realment, la festa va ser tot un èxit, gràcies sobretot a la implicació i motivació de tot l’alumnat i professorat. N’estem molt contents.

I continuarem treballant pel medi ambient…

La festa del Medi Ambient 2014 02 La festa del Medi Ambient 2014

Reunió acadèmica

03/7/2014

El dimecres 18 de juny s’ha fet la reunió acadèmica amb els pares dels futurs alumnes de 1r de secundària.

L’equip directiu i els caps de departament de llengua, matemàtiques, anglès i francès han anat explicant el funcionament d’Els Arcs, els objectius de cada àrea i la metodologia que utilitzem.

S’han respost preguntes i s’han aclarit dubtes: com serà el primer dia d’escola, quin material s’ha de portar, com funciona la tutoria, com es trien les matèries optatives, quines extraescolars es poden fer…

Ha estat un primer contacte que de ben segur ajudarà a anar escalfant motors de cara al curs vinent!

Benvinguts!

Reunió acadèmica 02 Reunió acadèmica

Un fi de curs molt dolç

03/7/2014

El darrer dia de curs l’escola ha ofert a tots els alumnes un esmorzar festiu: xocolata desfeta i coca de Sant Joan.

Una vegada més, les cuineres de l’escola s’han superat i han aconseguit que tothom pogués gaudir d’un bon comiat. Els alumnes han fet cua per anar recollint la xocolata i la coca de fruites o de pinyons.

Realment ha estat una bona manera d’acabar el curs. Hem allargat mitja hora l’estona de pati i després cada grup s’ha trobat amb el seu tutor per fer la darrera tutoria. Tots junts han valorat el curs i s’han acomiadat fins al setembre.

Fins ben aviat!

Un fi de curs molt dolç 2 Un fi de curs molt dolç

Comiat de 4t

03/7/2014

El 13 de juny vam celebrar el comiat dels alumnes de 4t de Secundària. Es va fer un sopar al jardí de l’escola i va ser una festa molt entranyable en la qual no van faltar la música, la dansa, records, emoció… Aquí teniu una petita mostra del parlament dels alumnes d’aquest curs.

Han semblat dos dies, però ja fa quatre anys que vam entrar a l’escola.
Durant aquests quatre anys, hem conegut molta gent que ens ha ajudat a consolidar-nos com a persones i a formar la nostra personalitat. L’escola ha estat i serà no només un edifici, sinó una segona família que ens ha ensenyat molts valors. Experiències viscudes que no haguessin estat possibles sense vosaltres, els professors.
Amics que es mantenen, moments inoblidables, records que no es perden i valors que ens defineixen: això és el que ens ha marcat d’aquesta petita escola.
Una vegada John Lennon quan tenia la nostra edat va dir: “A l’escola una professora em va preguntar què volia ser de gran. Jo li vaig contestar que de gran volia ser feliç. Ella em va dir que no havia entès la pregunta, i jo li vaig contestar que ella no havia entès la vida.”
La conclusió a la qual volem arribar és que Els Arcs no només ens ha donat l’oportunitat de formar el nostre futur, sinó també d’arribar a trobar la nostra felicitat.

Fins ben aviat!

comiat-4t