Els Arcs - Escola de Secundària – Fundació Privada

Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
banner_07
banner_07
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_07
banner_07
Research
Research
visita_01
visita_01
Research
Research
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Slogans
Slogans
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
Research
Research
banner_01
banner_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Research
Research
Slogans
Slogans
Research
Research
Research
Research
banner_05
banner_05
visita_01
visita_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_02
banner_02
Research
Research
banner_05
banner_05
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
visita_01
visita_01

UNA BONA ANUNCIACIÓ

19/1/2022

A classe d’història de l’art hem treballat l’obra “L’anunciació” de Fra Angélico datada en el quattrocento

Primer, la vam analitzar a nivell teòric i després la vam versionar a la nostra manera pintant la figura de l’Arcàngel Gabriel.

La vam pintar amb pintures a l’aigua, sobre fusta, a mode de retaule. Però el que ens va cridar més l’atenció va ser quan vam utilitzar el paper de calc: vam posar la imatge a sobre del paper calc i la fusta a sota. Després vam resseguir la imatge i vam veure com el que havíem traçat s’havia transferit a la fusta.

Vam dedicar-hi unes quantes classes per acabar-lo, però ens el vam poder endur per regalar-lo per les festes de Nadal. 

Un aprenentatge vivencial que, ben segur, recordarem.

LLUM I COLOR A UNES TARGETES DE NADAL

21/12/2021

Durant aquesta última setmana abans de les vacances de Nadal els alumnes de tecnologia dels itineraris Científic i Tecnològic de 4t d’ESO hem estat elaborant unes targetes de Nadal ben especials. Es tracten d’unes targetes decorades amb alguns llums Led. 

Per a fer-les, hem hagut d’aplicar alguns conceptes que hem après aquest curs com el muntatge en sèrie i paral·lel, el sistema d’obertura i tancament d’un circuit i la polarització directa d’un diode Led. 

Cadascú ha dissenyat el circuit que li ha semblat adient segons els Leds que volia afegir a la seva targeta. També ens hem esmerçat perquè fossin estèticament boniques per poder-les regalar o penjar a l’arbre de Nadal. 

Ha estat una activitat que ens ha agradat molt ja que ens ho hem passat molt bé fent les nostres creacions i hem posat en pràctica molts coneixement apresos a Tecnologia.

Aquestes han estat algunes de les targetes que hem fet, esperem que us agradin!

TROBADA DE NADAL

21/12/2021

Els alumnes de 1r i 4t que participen en la tutorització ja han fet la segona trobada del curs. 

Ha estat el divendres 17 de desembre, a les quatre de la tarda quan tots han anat al pati de l’escola i cadascú ha buscat la seva parella. Els nois i noies de 4t han preparat una sorpresa pels més petits de 1r i, és clar, tenint en compte que s’acosten les festes de Nadal, molts han portat llaminadures, galetes i xocolatines… Ben aviat s’han fet rotllanes per compartir els obsequis. La dolçor ha acompanyat les converses, les rialles i el bon ambient de la tarda. Una fantàstica manera d’anar-nos acomiadant del primer trimestre del curs!

LA SOSTENIBILITAT ÉS COSA DE TOTS

14/12/2021

Treballar cooperativament amb alumnes de cursos diferents -però amb un objectiu comú- és fantàstic i més si la feina que se’ns ha encarregat ens la creiem i és realment necessària. 

Des de l’escola Nausica, el Raúl es va posar en contacte amb nosaltres per demanar-nos d’anar a fer una xerrada/taller als alumnes de cinquè i compartir amb ells la llavor de l’Enverdim (@enverdimbarcelona). Ells treballen l’hort i, com a nosaltres, els preocupa la sostenibilitat. 

A l’hora del pati vam proposar el repte als nostres ecodelegats que ràpidament es van organitzar. Alumnes de primer, segon, tercer i quart van preparar un cartell per explicar el procés de germinació d’una planta. Sabeu que no és el mateix plantar que sembrar? 

A més, van recollir gots de cafè de la sala de professors (que són compostables) van portar un sac de terra i llavors que havien recollit de la fruita de casa. 

Un cop explicada la teoria calia sembrar la primera llavor. Els alumnes de cinquè van escoltar-nos amb atenció i van rebre la tasca que els acabàvem de compartir: fer créixer una nova planta i escampar aquest mateix objectiu a la resta de companys de l’escola. Nosaltres també ho farem.

I al gener, tornarem a posar-nos en contacte per continuar col·laborant. Tenim feina, ecodelegats!

ARA, AQUÍ LES ESCOLES

14/12/2021

El passat divendres dia 10, quatre alumnes de primer i dos professors de projectes vam assistir a l’acte de lliurament de premis del concurs de cartells  del programa “Ara, aquí les escoles”. 

A l’acte, Juli Palou, comissari de l’exposició de pòsters juntament amb Gemma Carbó, van fer un retorn de tota la feina feta pels alumnes des dels diferents centres educatius de Catalunya.

Del 16 al 22 de desembre tindrà lloc una exposició d’aquests cartells al vestíbul d’entrada de l’Ajuntament de Barcelona en un itinerari que té una durada aproximada de 30 minuts.

Amenitzats amb unes receptes ben musicals, vam acabar l’acte amb les paraules d’Ada Parellada i la participació dels alumnes que van proposar mots per definir diferents imatges relacionades amb l’alimentació sostenible. La Clara, de 1rB, sense vergonya va sortir a l’escenari. Ella ho va tenir molt clar; proposava “Collita” perquè és la millor manera d’allunyar la contaminació i poder viure millor.

Podeu recuperar tot l’acte penjat al You tube: Ara, aquí les escoles per l’alimentació sostenible  

I si ho voleu, poder consultar tot el El catàleg digital de l’exposició de cartells.

NOVES RIALLES

01/12/2021

A Els Arcs som gent compromesa i solidària i treballem per escampar aquests valors arreu. A projectes de segon ens preguntàvem per la quantitat de nens i nenes que aquest any, com molts altres, no tindran joguines per Nadal. 

D’aquí neix el projecte “Noves Rialles”, amb l’objectiu de recollir joguines de segona mà per a donar-les als nens i nenes que no en tenen. 

Volem generar noves rialles als nens que rebin aquestes joguines, a qui les doni i, si fos possible, a les joguines que estaven desades en un calaix.

Per això, hem contactat amb una associació: Solidança, que cada any fa aquesta tasca, i hem començat a difondre la idea pel barri i per les nostres escoles de primària.

Hem tingut una bona rebuda. Ara tenim feina a classificar les joguines, netejar-les, reparar-les (si cal) i continuar escampant el projecte per aconseguir més donacions.

De moment, com que un dels dies que anàvem a la plaça Adrià plovia molt, vam decidir ajornar-lo. 

 

Així que si encara no ho heu fet, podeu venir a veure’ns el dia 2 de desembre de les 10.30 a les 11.30 i portar-nos aquelles joguines que ja no utilitzeu. Nosaltres us ho agrairem amb un somriure i un punt de llibre que podreu conservar de record.

I si el dia 2 no us va bé passar per la plaça, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres a l’adreça:  novesrialles@elsarcs.cat i segur que trobem una data alternativa.

Moltes gràcies a tots per la col·laboració! Generem entre tots Noves Rialles!

ESPORTS ALTERNATIUS

11/11/2021

Els alumnes de 4t estem treballant els esports alternatius. Són esports que es diferencien dels tradicionals per algunes característiques com per exemple, els materials que es fan servir, l’origen o l’objectiu.

Cada grup d’alumnes és reponsable d’un dels esports que veurem a la unitat. El dia que toca treballar un d’aquests esports, el grup responsable explica a la resta de la classe com s’hi juga i posteriorment s’encarrega d’organitzar i arbitrar una competició de l’esport en concret.

A les imatges veiem els alumnes jugant a “la indiaca”.

COMENCEM LA TUTORITZACIÓ

11/11/2021

Ja hem iniciat la tutorització d’aquest curs! 

Aquesta és una activitat que portem a terme des de fa molt temps i consisteix en què un alumne de 4t tutoritza un alumne de 1r. Això vol dir que serà el seu amic, l’orientarà, l’ajudarà i li farà costat durant aquest primer any d’escola. 

Per fer les parelles de tutor-tutoritzat, s’han tingut en compte les aficions i les preferències de cada alumne, així, per exemple, si un alumne és esportista o li agrada la música, s’ha intentat trobar un company que tingui interessos similars.

El dia 5 de novembre, a l’hora del pati, hem fet les presentacions de les parelles i ja s’han començat a conèixer. Ha estat un primer contacte, amb una mica de nervis tant per part dels grans com dels petits, però no hi han faltat les rialles i les primeres complicitats. El temps suficient per iniciar el que segurament serà la llavor de bones amistats. 

Moltes felicitats a tots els participants i molt bona tutorització!

APRENEM HISTÒRIA A TRAVÉS DE L’ART

28/10/2021

Aquest mes setembre s’han complert els 40 anys de l’arribada a Espanya del quadre El Guernica de Pablo Ruiz Picasso, pintat el 1937, després d’haver-ne estat uns 40 al museu MOMA de Nova York. 

Aquest llenç representa l’horror del bombardeig de Guernica durant la guerra civil espanyola.

A classe d’història de l’art de 4t l’hem reproduït seguint una quadrícula. Cadascú ha dibuixat i pintat una petita fracció; després les hem reunit totes.

Ha estat una bona activitat per tal de conèixer una part de la nostra història a través de l’art. A més, el resultat final ha quedat d’allò més vistós. Podeu passar pel vestíbul de l’escola si voleu veure de prop el nostre Guernica.

GUANYEM AUTONOMIA JUGANT A BÀSQUET

22/10/2021

A la primera unitat d’Educació Física de 3r d’ESO hem fet servir el bàsquet per treballar l’autogestió com a grup i l’autonomia personal. 

Hem combinat sessions de partit amb sessions d’entrenament. Al final dels partits, els alumnes havien analitzaven el que havia succeït i determinaven el que treballarien a l’entrenament següent per a millorar. D’aquesta manera ells mateixos dissenyaven i organitzaven els exercicis que portarien a terme a les sessions d’entrenament. 

A les imatges veiem moments de la sessió final i la foto dels equips guanyadors del torneig. Alguns han guanyat els partits, però tots han guanyat autonomia.