A 1r i 2n l’alumnat té projectes transversals una tarda cada setmana. L’essència d’aquesta matèria es basa en els 7 principis de l’aprenentatge: l’alumnat com a centre, la naturalesa social, les emocions, les diferències individuals, l’esforç, l’avaluació continuada i la transversalitat.
Els projectes parteixen d’un repte real, com pot ser una col·laboració amb un centre de dia per a la gent gran o una tutoria per a alumnes de primària… Tots garanteixen el treball cooperatiu i una possibilitat de resposta creativa i variada.
A 3r els alumnes, seguint la metodologia dels projectes, han de triar entre una oferta de matèries optatives de diverses àrees, que s’imparteixen en grups reduïts i que es fan també en una franja de dues hores. “Fem teatre”, “Dibuix artístic”, “Robòtica i programació”, “Quines mates!” i “La química a tot arreu” són les nostres propostes.
A 4t organitzem les matèries optatives en quatre franges en funció dels seus interessos: Biologia i Geologia, Física i Química, Informàtica, Tecnologia, Llatí, Ed. Visual i Plàstica, Dibuix tècnic, Economia, Comunicació periodística i Literatura universal.