A 1r i 2n l’alumnat treballa per projectes una tarda cada setmana. (i en realitza sis diferents durant el curs.) L’essència d’aquest mètode es basa en els 7 principis de l’aprenentatge: l’alumnat com a centre, la naturalesa social, les emocions, les diferències individuals, l’esforç, l’avaluació continuada i la transversalitat.
Els projectes parteixen d’un repte real, com pot ser una col·laboració amb un centre de dia per a la gent gran o una tutoria per a alumnes de primària… Tots garanteixen el treball cooperatiu i una possibilitat de resposta creativa i variada.
A 3r els alumnes, seguint la metodologia dels projectes, han de triar entre una oferta de matèries optatives de diverses àrees, que s’imparteixen en grups reduïts i que es fan també una tarda a la setmana. “Disfrutar de la lectura”, “Els Arcs TV”, “Quines mates!”, “Som solidaris” (APS: Aprenentatge Servei), i “La química a tot arreu” són les nostres propostes.
A 4t hi ha les matèries optatives següents: Biologia i Geologia, Física i Química, Informàtica, Tecnologia, Llatí, Ed. Visual i Plàstica, Dibuix tècnic, Música, Economia i Ciències Aplicades.
L’escola ha distribuït aquestes matèries optatives en quatre itineraris, que s’han dissenyat tenint en compte els estudis que els alumnes faran després de l’ESO.