Els Arcs - Escola de Secundària – Fundació Privada

Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
banner_07
banner_07
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_07
banner_07
Research
Research
visita_01
visita_01
Research
Research
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Visita-informativa
Visita-informativa
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
Info-Incripcio_01
Info-Incripcio_01
Research
Research
banner_01
banner_01
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_07
banner_07
Research
Research
Slogans
Slogans
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa
Visita-informativa
Research
Research
Research
Research
banner_01
banner_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Research
Research
Slogans
Slogans
Research
Research
Research
Research
banner_05
banner_05
visita_01
visita_01
Portes-Sempre-Obertes_22
Portes-Sempre-Obertes_22
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
banner_02
banner_02
Research
Research
banner_05
banner_05
Visita-informativa_02
Visita-informativa_02
visita_01
visita_01

Física i Química

L’objectiu de la física és l’estudi dels tipus de moviment, les forces i la seva dinàmica i l’estàtica de fluids.

L’objectiu de la química és tant l’aprofundiment en el coneixement dels àtoms i dels seus enllaços, com en la formulació i les reaccions químiques entre compostos. Aquests temes són propis dels itineraris groc i blau.

Els procediments són la resolució de problemes, la interpretació de gràfics, els esquemes i les activitats de laboratori.

S’avaluen les diferents estratègies en la resolució de problemes i l’aprenentatge a partir de la manipulació correcta del material, així com el seguiment del mètode científic en el laboratori.

Forma, color i volum

Àrea: Educació visual i plàstica Trimestre: 2n 

 

L’objectiu d’aquesta matèria optativa és dotar els alumnes de seguretat i confiança a l’hora de dibuixar i elaborar treballs plàstics.

Primer de tot es donaran eines i recursos per tal que l’alumne pugui aprendre a observar i plasmar el que veu. Això vol dir captar els límits dels objectes, els espais buits, les línies, les relacions entre els objectes o les seves parts, percebre les llums i les ombres… A continuació l’alumne hi posarà color. I finalment, podrà treballar el volum.

L’avaluació d’aquesta matèria és del tot procedimental i individual. D’aquesta manera es valora des d’on parteix l’alumne i on és capaç d’arribar.

Història i cinema

Àrea: Ciències socials Trimestres: 2n i 3r 

 

Els objectius principals a assolir són els següents:

    • Saber interpretar un període històric.
    • Aprendre trets de llenguatge cinematogràfic.
    • Desenvolupar l’opinió crítica.

 

A partir del visionat de pel·lícules que reflecteixen moments històrics, es treballen temes que s’hi relacionen com la guerra freda, l’Holocaust o la guerra dels Balcans.

Quant als procediments, s’identifiquen algunes característiques del llenguatge cinematogràfic i s’analitza el context històric en què es va fer la pel·lícula i els fets històrics als quals fa referència.

El criteri bàsic d’avaluació és l’interès i la participació de l’alumne a classe. A més a més, es té en compte el lliurament dels treballs.

Improvisem i rimem!

Àrea: Llengües Trimestres: 1r i 3r

 

Els objectius d’aquesta matèria són conèixer la cançó improvisada i aprofundir en els seus trets principals per tal de ser capaç d’improvisar la lletra a partir d’unes músiques donades.

Es treballa la rima, la mètrica, el ritme, la capacitat de cantar en públic, l’agilitat mental, la memòria, l’originalitat de les lletres, etc.

Es proposen activitats que facilitin l’agilitat mental, la creativitat, el treball en equip, l’elaboració del discurs, etc.

L’avaluació serà continuada al llarg de tot el trimestre. Hi haurà una part actitudinal important i uns aspectes formals que s’aniran concretant progressivament (entonació, vocalització, rima, mètrica, ritme, expressivitat, llenguatge corporal, assertivitat…).

Informàtica (Itinerari Vermell)

La matèria d’informàtica està dividida en dues parts: en la primera s’estudia què és Internet i alguns aspectes de seguretat que cal tenir en compte, mentre que en la segona es treballa amb programes d’edició d’àudio i de vídeo.

L’objectiu de la primera part és donar a l’alumne una visió general d’Internet, alternant les sessions teòriques amb la realització de diferents pràctiques. En la part teòrica es parlarà de l’origen i la posterior evolució d’Internet, la família de protocols que utilitza, l’adreça IP i els servidors DNS, així com també d’aspectes de seguretat davant de programari malware i l’ús responsable de les xarxes socials. Pel que fa a la pràctica, l’alumnat treballarà amb diversos serveis bàsics utilitzats avui dia a Internet (cercadors, correu electrònic, transferència d’arxius, xats, missatgeria instantània, Dropbox, Google Drive) i també aprendrà diversos mètodes de protecció (antivirus, firewall).

La segona part de l’assignatura se centra en l’edició audiovisual i en alguns aspectes bàsics de producció. Primer es presentaran alguns conceptes fonamentals sobre les característiques de l’espectre sonor (volum, bandes freqüencials, modulació…) i posteriorment s’utilitzaran els programes Audacity i Windows Movie Maker per a l’edició. El primer serveix per manipular àudio, mentre que el segon permet fer un muntatge audiovisual a partir d’imatges i sons pregravats. Posteriorment, els alumnes elaboraran un pla de treball de producció, on planificaran què es gravarà, on tindrà lloc la gravació i com es realitzarà, que els servirà per posar en pràctica tots els coneixements adquirits prèviament.

L’avaluació es realitzarà a partir de controls escrits i de la valoració de les pràctiques que els alumnes aniran realitzant al llarg del curs.

La química a tot arreu

Àrea: Ciències de la Naturalesa Trimestres: 1r, 2n i 3r 

 

L’objectiu d’aquesta matèria és conèixer la composició química dels productes quotidians, així com l’ús i la manipulació correctes del material de laboratori.

És una matèria molt pràctica on els alumnes podran fer dissolucions, preparacions de mescles, fabricar productes químics de neteja, de cosmètica i identificar la composició d’alguns productes alimentaris.

En aquesta matèria es valora l’interès que té l’alumne per conèixer la manipulació correcta del material, el seguiment d’un bon mètode científic, així com les conclusions que puguin obtenir els alumnes de cada experiment. S’avaluarà el dossier format per totes les pràctiques realitzades durant el trimestre.

Llengua i cultura llatina

Els objectius bàsics de la matèria optativa de la modalitat de llatí són iniciar un estudi bàsic de la llengua llatina i conèixer la cultura romana i el funcionament de la societat.
L’assoliment d’aquests objectius es concreta en diferents aspectes:

    • Sistema de la llengua llatina: s’introdueixen nocions bàsiques de morfologia i sintaxi del llatí per tal de traduir textos originals.
    • Aspectes històrics i arquitectònics que perduren: es presenten els continguts d’història de la Roma antiga i de la cultura i les formes de la vida quotidiana que encara perduren.
    • Evolució lingüística de les llengües romàniques i traducció de textos clàssics: es treballen aspectes concrets que il·lustrin l’origen llatí de la nostra llengua i es tradueixen textos d’autors coneguts, per tal de consolidar els aspectes gramaticals de les llengües catalana i castellana.
    • Mitologia: s’expliquen els personatges mitològics i els mites, a partir de les representacions artístiques que s’han fet al llarg de la història.

 

La llengua i cultura llatina és presentada a l’alumne com una experiència de descoberta i d’investigació que utilitza la lògica, afavoreix la memòria i potencia els hàbits de disciplina en l’estudi.

L’avaluació de la matèria és continuada i acumulativa. Es tenen en compte els conceptes treballats (gramàtica, cultura i mitologia), els procediments (apunts i traduccions) i l’actitud participativa i seriosa.

Llenguatge Html

Àrea: Tecnologia Trimestres: 1r, 2n i 3r 

 

En aquesta matèria, l’alumne treballarà el llenguatge HTML des de dos punts de vista: primer a partir del codi i posteriorment mitjançant l’ús de l’aplicació informàtica DREAMWEAVER.

La primera part es dedica a conèixer i estudiar el llenguatge HTML per dissenyar i crear pàgines web. L’objectiu final és la creació d’una pàgina web on hi hagi els elements bàsics: enllaços, taules, imatges, format.

En la segona part, no s’utilitza directament el codi, sinó que es dóna prioritat al disseny i a la confecció de la pàgina, alhora que es treballen altres aspectes informàtics relacionats amb Internet. L’eina de treball és DREAMWEAVER, un editor visual professional que permet crear i administrar pàgines WWW sense la necessitat d’haver d’escriure el codi HTML. Tot i així, l’alumne haurà d’aplicar els coneixements bàsics de llenguatge HTML per poder entendre algunes de les accions de programació i corregir “a mà” alguns dels codis que el programa genera de forma automàtica.

Així, el contingut de la pàgina web és també tan important com el disseny i l’elaboració mitjançant les eines informàtiques DREAMWEAVER, GIMP i FLASH.

Matemàtiques

Àrea: Matemàtiques Trimestres: 1r, 2n i 3r 

 

L’objectiu d’aquesta matèria és que l’alumne adquireixi habilitat en l’aplicació de les competències i destreses matemàtiques per a la resolució de problemes, prioritzant les eines i algoritmes apresos.

D’aquesta manera no només es reforcen sinó que també s’amplien els continguts d’aquesta àrea.

L’avaluació correspondrà als tres aspectes següents: objectius de la unitat, hàbits de treball i actituds mostrades i l’entorn de l’alumne (material, companys, professor…).

Meteorologia

Àrea: Ciències de la Naturalesa Trimestre: 2n 

 

L’objectiu d’aquesta matèria és conèixer l’atmosfera i comprendre com es formen els fenòmens meteorològics.

A partir del seu estudi, els alumnes poden interpretar mapes del temps, utilitzar els estris d’una gàbia meteorològica i fer-ne una previsió meteorològica. Busquen informació sobre climes i els efectes que causen en el seu entorn i ho exposen als companys. Estudien i reflexionen quins són els efectes de l’acció humana sobre l’atmosfera.

S’avalua l’estudi dels continguts analitzats per tal que l’alumne adquireixi unes estratègies per poder fer una previsió meteorològica al seu abast.